Tot en met 09 oktober, geniet van gratis collect-kosten met de promocode COLWF!Zie voorwaarden

Press_Overview_2020_mei
Pers 2020

DELHAIZE, LA LORRAINE EN AB INBEV BUNDELEN HUN KRACHTEN VOOR HET GOEDE DOEL

08/05/2020

Lancering van een exclusief brood op basis van Leffe Blond of Leffe Bruin
Voor elke 5 verkochte broden bij Delhaize wordt 1 brood gedoneerd aan de Voedselbanken

Brussel – Drie Belgische bedrijven hebben besloten om in deze crisistijd hun krachten te bundelen voor een nieuw solidariteitsproject. Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev ontwikkelden samen een exclusief brood gemaakt met Leffe Blond of Leffe Bruin. Voor elke vijf broden die in de Delhaizewinkels worden verkocht, zullen de drie merken een familiebrood (800g) schenken aan de Belgische Voedselbanken die het meer dan ooit nodig hebben.

Volledig persbericht

VANDAAG OPENT DE NIEUWE AD DELHAIZE QUARTIER BLEU HAAR DEUREN

14/05/2020

2000 m² verkoopoppervlakte
Uitgebreid assortiment met meer dan 15.000 productreferenties

Hasselt – Vandaag opent de nieuwe AD Delhaize Quartier Bleu, gelegen in de nieuwe shoppingwijk Quartier Bleu te Haselt, officieel haar deuren. De opening past volledig in de strategie van Delhaize België waarbij de voortdurende uitbreiding en vervollediging van het winkelnetwerk een belangrijke pijler is.

Volledig persbericht

DELHAIZESUPERMARKT KORTRIJK SINT-ROCHUS VOLLEDIG VERNIEUWD VOLGENS GLOEDNIEUW SUPERMARKTCONCEPT

14/05/2020

De inwoners van Kortrijk kunnen rekenen op de meest moderne Delhaizesupermarkt van Vlaanderen
5 % korting voor alle klanten in de eerste twee weken

Kortrijk – Na een een volledige renovatie en heropbouw is de Delhaizesupermarkt Kortrijk Sint-Rochus klaar om haar klanten opnieuw te ontvangen. De winkel opent officieel de deuren op 14 mei om 8u00. Alle klanten ontvangen de eerste twee weken een korting van 5% op al hun aankopen. Alle veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de coronacrisis zullen ook in deze winkel toegepast worden.

Volledig persbericht

DELHAIZE GEEFT AUTOBATTERIJEN VAN ELEKTRISCHE WAGENS EEN TWEEDE LEVEN

14/05/2020

Door batterijen van elektrische auto's te hergebruiken als back-up energiebron, biedt Delhaize in België een duurzaam en uniek alternatief om de winkels van energie te voorzien bij een stroompanne

Primeur voor Delhaize Sint-Rochus Kortrijk

Kortrijk – Door de huidige milieu-uitdagingen maakt Delhaize duurzame innovatie tot één van haar prioriteiten. Duurzaamheid is al jaren een vaste waarde in de winkels van Delhaize. Denken we maar aan warmterecuperatie, natuurlijk daglicht, isolatie en zonnepanelen. Maar nu schakelt Delhaize nog een versnelling hoger en komt het met een primeur : het hergebruik van batterijen van elektrische wagens als back-up energiebron voor de winkel in het geval van een stroomonderbreking.

Volledig persbericht

DELHAIZE START MET VERKOOP VAN HERBRUIKBARE MONDMASKERS

18/05/2020

Unieke samenwerking tussen Delhaize en e5 mode. Voor elk verkocht mondmasker wordt 10 eurocent geschonken aan het Rode Kruis.

Brussel – Delhaize start vanaf dinsdag 19 mei met de verkoop van herbruikbare mondmaskers. Hiervoor zal Delhaize samenwerken met de Belgische modeketen e5 mode. In eerste instantie zijn er 500000 maskers besteld die in alle Delhaizewinkels verkocht zullen worden. De verkoopsprijs per masker is 2,99 euro waarvan 10 eurocent naar het Rode Kruis gaat. Om de Belgische bevolking te helpen zichzelf te beschermen, zullen Delhaize en e5 mode mondmaskers ter beschikking stellen.

Volledig persbericht

DUURZAAMHEID BLIJFT PRIORITEIT BIJ DELHAIZE ONDANKS CORONACRISIS

29/05/2020

Status 1 jaar The Lion’s Footprint actieplan: 2.244 ton minder plastic, maar ook 420 ton minder CO2-uitstoot en 2.905 ton minder voedsel verspild
Impactanalyse van het coronavirus op duurzaamheidsprogramma
Nieuw: Delhaize steunt de circulaire economie door de Green Deal Achats Circulaires van Wallonië te ondertekenen


Brussel – Delhaize blijft zich inzetten voor een duurzamere planeet ondanks de huidige gezondheidscrisis. Op de eerste verjaardag van het duurzaamheidsplan, The Lion’s Footprint, maakt Delhaize de balans op van haar inspanningen om plastic- en CO²-neutraal te worden en voedselverspilling te bestrijden. Tegelijk hebben we ook bekeken of de huidige crisis een impact heeft gehad op onze ambities en het consumentengedrag. Tenslotte kan Delhaize trots de ondertekening van de Green Deal Achats Circulaires Wallonie aankondigen..

Volledig persbericht