Press_Overview_2020_augustus

03/08/2020

Voormalige SPAR wordt AD Delhaize
Veel winkelcomfort dankzij 1200 m² verkoopoppervlakte

Melsele – Op dinsdag 4 augustus 2020 opent de nieuwe AD Delhaize Melsele officieel haar deuren voor de klanten na een herinplanting in de voormalige SPAR. De opening past in de strategie van Delhaize België waarbij de voortdurende uitbreiding en vervollediging van het winkelnetwerk een belangrijke pijler is. In 2021 zal er een volledige vernieuwing van de winkel plaatsvinden volgens het nieuwste AD-winkelconcept, maar de klanten kunnen nu al genieten van een uitgebreider assortiment verse vis en bereide maaltijden, vegetarische en bio producten, glutenvrije producten enz.

Delhaize maakt balans op na 1 maand staycation

06/08/2020

Wijnconsumptie stijgt met 15%
BBQ-specialiteiten en -alternatieven populairder dan ooit
Collect stijgt met 50% in Delhaizewinkels aan de Kust
Home Delivery stijgt met 100%

Brussel – Supermarktketen Delhaize had zich op voorhand al voorbereid op de staycation, een zomervakantie waarbij meer Belgen dan gewoonlijk hun vakantie in eigen land doorbrengen. Na 1 maand maakt het bedrijf een stand van zaken op en de impact was meteen te voelen. Zo ligt de wijnconsumptie in juli hoger en is het BBQ-assortiment populairder dan ooit. Ook merkt Delhaize dat de winkels in de Ardennen en aan de Kust een hogere aanvraag hebben naar de Collect diensten.