• Mijn snelshopping
  • Mijn lijsten  
RED05, RED10 en RED20: Profiteer nu van korting met de promocodes RED05, RED10, RED20! Zie de voorwaarden onderaan de homepagina.  

DELHAIZE, LA LORRAINE EN AB INBEV BUNDELEN HUN KRACHTEN VOOR HET GOEDE DOEL

Lancering van een exclusief brood op basis van Leffe Blond of Leffe Bruin
Voor elke 5 verkochte broden bij Delhaize wordt 1 brood gedoneerd aan de Voedselbanken

Brussel – Drie Belgische bedrijven hebben besloten om in deze crisistijd hun krachten te bundelen voor een nieuw solidariteitsproject. Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev ontwikkelden samen een exclusief brood gemaakt met Leffe Blond of Leffe Bruin. Voor elke vijf broden die in de Delhaizewinkels worden verkocht, zullen de drie merken een familiebrood (800g) schenken aan de Belgische Voedselbanken die het meer dan ooit nodig hebben.

In deze moeilijke tijden is solidariteit belangrijker dan ooit. Daarom hebben drie Belgische bedrijven besloten om samen te werken aan een project vol betekenis... en bier! Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev bundelen hun krachten om de Belgen het eerste brood “à la Leffe” aan te bieden. In tijden waarin de donaties van voedsel en drank beperkt zijn door minder onverkochte goederen in de winkels, is het belangrijk om een oplossing te vinden om deze organisaties meer dan ooit te ondersteunen. "Al vele jaren organiseert Delhaize een grote jaarlijkse voedselinzameling ten behoeve van de 9 Voedselbanken en hun 618 aangesloten lokale verenigingen die gratis voedsel uitdelen aan de meer dan 170.000 mensen in nood. We wilden deze steun op dit specifieke moment versterken door dit project", legt Charlotte De Vroey, Hoofd Duurzaamheid bij Delhaize, uit. Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev hebben daarom 2 nieuwe broden ontwikkeld, waarbij bier het water in de ingrediëntenlijst vervangt, jawel! Daarnaast verbinden de drie Belgische bedrijven er zich toe om per 5 verkochte broden 1 familiebrood te schenken aan de Voedselbanken. Emma Pieters, Senior Brand Manager AB InBev BeLux: “Door de tijdelijke sluiting van de cafés en restaurants hebben wij nagedacht over een creatieve oplossing voor onze Leffe-vaten die waren bestemd voor de horeca. Vanuit onze sterke abdijtraditie ondersteunt Leffe graag goede doelen waarbij we iets kunnen terug doen voor de maatschappij. Dankzij deze mooie en creatieve samenwerking tussen AB InBev, Delhaize en La Lorraine zijn we in staat om - via het schenken van gratis broden aan de Voedselbanken – de meest kwetsbaren in onze samenleving te helpen.”

Deze twee broden (Leffe Blond brood en Leffe Bruin meergranenbrood) worden op traditionele wijze, met pure en Belgische ingrediënten in één van de ateliers van La Lorraine in België gebakken. "Voor La Lorraine Bakery Group is de vermindering van de voedselverspilling een absolute prioriteit in onze duurzaamheidsstrategie. Toen AB InBev ons liet weten dat ze op zoek waren naar een bestemming voor de Leffe die door de sluiting van de horeca ongebruikt was, hebben we meteen het idee onderzocht om het bier te gebruiken om brood te maken! Een traditioneel en lokaal brood bij uitstek, een uniek recept ontwikkeld en met passie gemaakt door onze lokale bakkers in Barchon, met Belgisch meel en een emblematisch Belgisch bier, verkocht in de Belgische Delhaizesupermarkten. Maar ook een brood met een boodschap: we willen de mensen helpen die het moeilijk hebben in deze crisis en voor wie hun dagelijks brood veel betekent. Daarom schenken we in het kader van deze actie ook familiebroden aan de Voedselbanken.", zegt Guido Vanherpe, CEO van La Lorraine Bakery Group.

Jozef Mottar, afgevaardigd bestuurder van de Belgische Federatie van Voedselbanken, reageert enthousiast “Namens de Belgische Voedselbanken, de 618 aangesloten lokale verenigingen, de duizenden vrijwilligers en alle mensen die beroep doen op gratis voedselhulp, wil ik Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB Inbev oprecht bedanken voor deze mooie actie. Aangezien brood een belangrijk basisproduct is voor iedereen, kan het initiatief dat erop gericht is ons te steunen in de nobele zaak die de onze is alleen maar toegejuicht worden. Dit mooie gebaar van solidariteit is hartverwarmend en motiveert ons nog meer om ons te blijven inzetten voor de strijd tegen de honger in ons land, die helaas nog toeneemt in deze corona-viruscrisis ".

De twee Leffe broden zullen duidelijk herkenbaar zijn door een hostie met het Leffe logo die je kan terugvinden bij de verse broden in de bakkerij-afdeling. Klanten die hun gulheid willen tonen en dit solidariteitsinitiatief willen steunen, kunnen deze broden vanaf donderdag 7 mei in de Delhaize-winkels vinden voor een prijs van 2,29 euro.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Eind februari 2019 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw 777 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be, zowel via pick-up points als homedelivery. Delhaize biedt een ruim assortiment aan met meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen competitieve prijzen. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. Delhaize België, dat in 2018 een omzet verwezenlijkte van meer dan 5 miljard euro en in België een marktaandeel had van 24%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een mondiale retailgroep die actief is in 9 landen en ongeveer 372.000 werknemers telt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt ruim 6.769 winkels waar meer dan 50 miljoen klanten elke week over de vloer komen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst