Overslaan

Productterugroeping:« VEGAN GIRASOLI SPINAZIE 250G »Lees meer >

Press_Overview_2020_september
Pers 2020

Een marktanalyse en ambities voor de toekomst aan de vooravond van het wijnfestival

08/09/2020

Brussel – De huidige gezondheidscrisis zal geen invloed hebben op het Delhaize Wijnfestival dat twee keer per jaar plaatsvindt en dat hoog gewaardeerd wordt door wijn- en bubbel enthousiasten. Van 17 september tot 14 oktober biedt Delhaize promoties op meer dan 200 wijnen en bubbels. In de Delhaizewinkels zijn er tijdens deze periode 1+1, 2+1 en -25% promoties alsook vele bijkomende promoties op het online assortiment.

Lion’s Footprint Fonds: een unieke samenwerking tussen Delhaize en zijn leveranciers voor een meer duurzame samenleving

09/09/2020

Focus op minder plastic, minder CO2 en minder (voedsel)verspilling

Brussel – Delhaize engageert zijn leveranciers Unilever, Mondelēz International en Henkel om samen hun ecologische voetafdruk te verminderen en richt daarvoor het Lion’s Footprint Fonds op in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting. Met dat fonds wil Delhaize duurzame projecten, zowel lokaal als internationaal, steunen die passen binnen zijn duurzaam actieplan: The Lion’s Footprint. Bij elk van de projecten ligt de nadruk op: minder plastic, minder CO2 en minder (voedsel)verspilling. Door deze unieke samenwerking zet Delhaize samen met zijn leveranciers een stap dichter richting een duurzame en betere samenleving.

Strijd tegen voedselverspilling meer dan ooit prioriteit voor Delhaize

10/09/2020

Herverdeling van voeding dankzij samenwerkingen met Too Good To Go, Voedselbanken en lokale organisaties
Creatieve initiatieven zoals Brussels Beer Project tegen voedselverspilling

Brussel – Voedselverspilling is één van de drie pijlers van Delhaize’s The Lion’s Footprint programma. Het tegengaan van voedselverspilling wordt door Delhaize onder meer aangepakt door samenwerkingen met lokale initiatieven en grotere spelers zoals Too Good To Go. Daarnaast gaat het gevecht tegen voedselverspilling hand in hand met het steunen van voedselbanken die in Delhaize een betrouwbare partner hebben gevonden. In 2019 werden er zo al 4,3 miljoen maaltijden uitgedeeld aan Voedselbanken en lokale organisaties, 264.057 porties werden gered met Too Good To Go, 346 ton oud brood werd getransformeerd tot dierenvoeder, 1,7 ton brood tot bier verwerkt en 1 ton gekke groenten en fruit gered van verspilling.

Primeur in de retailsector : hervulbare flessen via waterfontein.

Milieuvriendelijk alternatief voor water in flessen nu verkrijgbaar bij Delhaize
Besparing van 1,2 ton plastic per jaar per winkel

24/09/2020

Brussel - De consument is steeds op zoek naar manieren om de impact op het milieu te verlagen. De dag van vandaag maken ze daarbij een bewuste keuze om plastic te bannen uit hun winkelmandje. Delhaize heeft dezelfde doelstelling en biedt met de test van de herbruikbare Qanat-flessen een alternatief voor water uit plastic flesjes. Qanat biedt lokaal, gefilterd water aan dat in de winkel opnieuw gevuld kan worden. De supermarktketen wilt gamechangers helpen om een gezondere en milieuvriendelijke wereld te creëren met minder plastic. Dit project elimineert 1,2 ton plastic per jaar, per winkel. Delhaize blijft vechten tegen plasticvervuiling en lanceert een testfase met Qanat waterflessen in drie winkels: Delhaize Genval en Delhaize Louvain-La-Neuve in België en Delhaize Schmiede in Luxemburg. Na een positieve evaluatie kan het project uitgebreid worden.

NIEUWE PROXY DELHAIZE RIVA OPENT VANDAAG HAAR DEUREN

NIEUWE GENERATIE BUURTWINKEL VOOR DE WILLEBROEKKAAI IN BRUSSEL

24/09/2020

Brussel – Vandaag opent de nieuwe Proxy Delhaize Riva haar deuren voor de klanten. De opening past in de strategie van Delhaize België waarbij de voortdurende uitbreiding en vervollediging van het winkelnetwerk een belangrijke pijler is. Delhaize wil haar klanten immers dichtbij een winkel aanbieden die voldoet aan alle moderne eisen en aan de wekelijkse- en dagelijkse aankoopbehoeften van de klanten. De dienstverlening aan de klanten en de praktische toepassingen voor iedere dag zijn bovendien verbeterd door middel van enkele innovaties. Klanten kunnen vlotter door de verschillende rayons en ervaren zo het grootste winkelcomfort. Het assortiment is uitgebreid met nieuwe specialiteiten uit de hele wereld, glutenvrije producten, enz. Met andere woorden, in de nieuwe Proxy Delhaize Riva staan de klant en beleving centraal.