MEER VAKANTIE IN EIGEN LAND: DELHAIZE IS KLAAR VOOR DE STAYCATION
Extra volumes voorzien in samenwerking met leveranciers+ 15% fruit en groenten
+ 20% dranken
Capaciteit van e-commerce voor bestellingen aan de Kust wordt opgedreven
Brussel – Supermarktketen Delhaize is klaar voor een zomervakantie waarbij meer Belgen dan gewoonlijk de intentie hebben om hun vakantie in eigen land door te brengen. Delhaize heeft zich hierop voorbereid en heeft er samen met zijn leveranciers voor gezorgd dat er voldoende producten in voorraad zullen zijn. Ook voorziet Delhaize verschillende aantrekkelijke extra promoties gelinkt aan de zomer. Tenslotte verhoogt Delhaize ook de capaciteit om meer e-commercebestellingen te leveren aan de Belgische Kust.
Het coronavirus heeft onvermijdelijk roet in het eten gegooid voor veel Belgen die exotische vakantieplannen hadden. Hoewel veel Europese landen hun grenzen langzaam openen voor toeristen, zijn er toch heel wat Belgen die hun vakantieplannen hebben gewijzigd en ervoor kiezen om hun traditionele zomervakantie in eigen land door te brengen. De cijfers variëren van studie tot studie maar gemiddeld zouden 4 op 10 Belgen op vakantie gaan in eigen land.
Zo zal deze zomer bekend staan voor haar vele “inhaalmomenten”: diners, lunches, apero’s en barbecues worden nu massaal ingehaald. Deze zomer wordt dan ook omgedoopt dot de Nationale Inhaalzomer. En daar leent een vakantie in eigen land, zelfs in de eigen tuin zich uitstekekend toe. Uiteraard in lijn met de voorschriften die de overheid communiceert. Delhaize stond klaar voor haar klanten tijdens de crisis en zal nog steeds klaar staan voor haar klanten tijdens deze atypische zomer.
Extra volumes voorzien
Om haar klanten te kunnen blijven bedienen zoals normaal zal Delhaize anticiperen op de hogere vraag in de maanden juli en augustus. Door al die inhaalmomenten in eigen land schat Delhaize in dat er tot 15% meer vraag zal zijn naar fruit en groenten, voor vlees zal dat rond de 10% zijn. Zonnige barbecueweekends kunnen er zelfs voor zorgen dat dit cijfer nog stijgt. Ook de vraag naar dranken zal naar schatting van Delhaize stijgen met 15% tot 25%. Om hierop te anticiperen staat Delhaize nu in nauw contact met haar leveranciers om er zeker van te zijn dat de klanten hun favoriete producten kunnen vinden in de Delhaizewinkels en online via www.delhaize.be.
Extra promoties
Koopkracht houdt heel veel mensen bezig en daar wil Delhaize iets aan doen, ook tijdens de zomer. Naast de bestaande promoties lanceert Delhaize ook 2 innovatieve acties. In de eerste plaats de Goebeziger prijsjes waarbij alle klanten permanent 5% korting krijgen op een brede selectie van Nutriscore A & B producten. De selectie wordt in fases breder en breder waarbij klanten zelf kunnen kiezen welke producten aan die selectie worden toegevoegd. Daarnaast lanceert Delhaize ook een zomer promocampagne waar de klant bij aankoop van een typisch zomerproduct een product gratis krijgt. Bvb bij aankoop van een fles roséwijn Truffiers krijgt de klant een gratis zak chips van Kettle cadeau. In de komende weken zijn gelijkaardige promo’s voorzien.
750 Delhaize winkels tot uw dienst
Alle Delhaizewinkels zullen uiteraard ook de hele zomer geopend zijn. De supermarkten aan de Kust en de Ardennen zullen aangepaste openingsuren hebben door ondermeer open te zijn op zondagvoormiddag. Het merendeel van de zelfstandige winkels zoals Fresh Atelier, Shop&Go, Proxy Delhaize en AD Delhaize zullen zoals altijd open zijn op zondag zodat de klant veel flexibiliteit heeft in het kiezen van zijn winkelmoment.
E-commerce verhoogt capaciteit voor de Belgische Kust
De online boodschappendienst van Delhaize werd tijdens de coronacrisis druk bevraagd. En er wordt verwacht dat dit tijdens de zomer nog zo zal zijn. Vandaar dat Delhaize een tandje bijsteekt wat betreft e-commerce en extra capaciteit voorziet voor bestellingen aan de Belgische Kust om op die manier tegemoet te komen aan de hogere vraag daar tijdens de zomer.
Delhaize Le Lion / De Leeuw
In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be, en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen
Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.
Contact
Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11
Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11