DELHAIZE LAAT ZIJN MEDEWERKERS BEWEGEN MET DE LION CHALLENGES
50 keer de wereld rond
Focus op een gezondere levensstijl voor de 15.000 Delhaize-medewerkers
BRUSSEL ā Delhaize lanceert dit jaar de Lion Challenges om zijn medewerkers dichter bij zijn strategie te brengen. Het bedrijf gelooft in een gezonde levensstijl, in beter eten en in een gezondere toekomst. Om beter te leven, inspireert het zijn klanten met onder andere de Nutri-Score, minder plastic en vers en gezond eten. Dat beter leven wil het bedrijf niet enkel voor zijn klanten waarmaken, maar ook voor al zijn medewerkers dankzij de Lion Challenges. Want elke medewerker is een ambassadeur voor Delhaize.
Delhaize is in de eerste plaats een retailer maar ook commerciƫle bedrijven hebben vandaag meer nodig dan enkel goede producten tegen een betaalbare prijs. Delhaize wil dus meer zijn dan dat want als ƩƩn van de grootste retailers van Belgiƫ heeft het een grote impact op zijn consumenten en hoe zij samenleven, eten, sporten... Daarom koos Delhaize ƩƩn jaar geleden voor deze 3 doelen binnen zijn strategie: better eating, a healthy lifestyle and a healthier future. Daarmee wil het bedrijf via diverse acties zijn klanten inspireren om beter te leven. Maar ook voor zijn medewerkers wil Delhaize dat beter leven, want zij maken elke dag het verschil. Daarom lanceert het dit jaar de Lion Challenges.
De Lion Challenges : Wat houdt dat in?
Met de Lion Challenges brengt de Delhaize zijn strategie dichter bij zijn medewerkers via een creatieve en ietwat speelse manier. De bedoeling is om het hele jaar een aantal challenges op de medewerkers los te laten. Zoān challenge is steeds gekoppeld aan Ć©Ć©n van de 3 doelen die de Delhaize stelt. Als de medewerkers er collectief in slagen om de challenge te halen, dan staat hen op het einde misschien wel iets moois te wachten. Tussendoor zal het bedrijf ook hier en daar een minichallenge organiseren als boost om het overkoepelend jaardoel te behalen.
Met dat initiatief wil de Delhaize 3 zaken bereiken. Ten eerste wil het zijn medewerkers informeren over zijn doelen. Ten tweede hoopt het zijn medewerkers te enthousiasmeren en te inspireren. Ten derde wenst het hen uiteraard ook te activeren, want om een verschil te maken, moet je het ook doen.
De eerste challenge : gezonde levensstijlIn de eerste uitdaging draait alles rond het doel: een gezonde levensstijl. Als eerste challenge daagt de Delhaize zijn medewerkers uit om een heel jaar lang samen genoeg kilometers te maken om 50 keer de wereld rond te geraken. Die kilometers kunnen ze verzamelen door te stappen, te lopen, te zwemmen of te fietsen. Alles is toegelaten, zolang ze maar bewegen en ze samen tegen het eind van 2020 alle vooropgelegde kilometers hebben behaald. De kilometers worden via een nieuw ontwikkelde applicatie automatisch geregisteerd als de medewerkers hun afstand afleggen door te lopen, te fietsen of zelfs te zwemmen.
Een aantal medewerkers gaan de uitdaging al zeker aan en engageren zich om aan een gezonde levensstijl te werken. Zo loopt Ć©Ć©n van de medewerkers een halve marathon, engageert een andere zich om elke week minstens 10 km te gaan lopen of wekelijks te gaan fietsen. De Lion Challenges brengen duidelijk al een aantal medewerkers in beweging. En dat is de bedoeling.
Op het Lion Challenges platform zijn er ook heel wat events terug te vinden waar collegaās samen aan kunnen deelnemen want samen sporten, is toch zo veel leuker. En er zijn geen excuses mogelijk. Delhaize wil iedereen helpen om die gezonde levensstijl aan te meten. Zo zijn er ook gratis trainingsschemaās en mooie kortingen op sportmateriaal terug te vinden op het platform.
Contact
Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize Belgiƫ
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11
Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize Belgiƫ
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11
Delhaize Le Lion / De Leeuw
In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in Belgiƫ en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in Belgiƫ, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen
Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeĆ«n, recepten en videoās? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.