Mensen

Bij Delhaize hebben we een groot engagement voor gezonde en evenwichtige voeding én we letten erop dat we voortdurend trachten te zorgen voor de mensen om ons heen. Zowel onze producenten, gemeenschappen en medewerkers volgen volgende aspecten op de voet:

  1. Ons engagement voor een gezonde en evenwichtigere voeding
  2. Eerbiediging van de arbeidsomstandigheden
  3. Het welzijn van onze medewerkers
  4. Onze relatie met onze gemeenschappen

1. Ons engagement voor een gezonde en evenwichtigere voeding

Een gezond en evenwichtig eetpatroon en voldoende beweging vermindert het risico op chronische ziekten en draagt bij aan een dynamische en energieke samenleving. Het is echter niet altijd gemakkelijk om gezond te eten. Delhaize engageert zich daarom om jou te helpen. Hier zijn enkele voorbeelden van onze initiatieven om de mensen in onze gemeenschappen te inspireren en te helpen om gezonder te eten. Dit alles in lijn met de Sustainable Development Goals.

Initiatieven omtrent etikettering
Om te beginnen zijn bijna alle onze huismerkproducten voorzien van een Nutri-Score, een logo dat de voedingsinformatie samenvat. Twee producten vergelijken was nog nooit zo eenvoudig! Delhaize was de eerste retailer in Belgie  die dit initiatief lanceerde sinds augustus 2018. We zijn ook de enige retailer die deze Nutri-Score niet enkel op de verpakking en digitaal ter beschikking stelt maar ook op het prijsetiket in de winkel!
Nutri-Score geniet ook de voorkeur van het Vlaams Instituut Gezond Leven. Lees hier meer over.

Initiatieven omtrent productverbetering

Regelmatig herformuleert Delhaize haar recepten om minder gesuikerde of minder gezouten producten te maken, maar toch dezelfde smaak te behouden. Elk jaar worden 1500 producten opnieuw onder de loep genomen, indien nodig,geformuleerd en verbeterd! Smaakpanels bewaken of alles lekker blijft natuurlijk. Zo namen we in het verleden onze  huismerken ontbijtgranen onder handen, kijk maar op de verpakkingen, ze hebben de beste nutri-score versus andere merken.

Bij de selectie van producten en bij het herformuleren wordt er, samen met onze huismerk leveranciers, ook gekeken naar de portiegrootte en de samenstelling. De vraag kan bijvoorbeeld gesteld worden of er voldoende groenten in een bereide maaltijd zijn voorzien.

Ook in ons Delhaize Magazine wordt de nutritionele informatie per portie weergegeven en zelfs de nutri-score per 100 g.

Delhaize heeft in 2012  uiteraard het engagement aangegaan om het convenant evenwichtige voeding te onderschrijven. Via deze link kan u ook voorbeelden zoeken specifiek van Delhaize.

Het aanbod aan voedingsproducten op de Belgische markt is over de jaren heen evenwichtiger geworden. Lees hier meer over.

Verder bieden we onze klanten via de webshop ook de mogelijkheid specieke gamma's terug te vinden voor zoals glutenvrij, lactose arm,vegan etc

Jong geleerd is oud gedaan
Ook in campagnes voor het grote publiek proberen we gezond en evenwichtig eten te bevorderen. Herinner je je onze campagne van de tovergroentjes en de Vitaminis-knuffeldiertjes nog? Ook onze ‘back to life’ campagne zorgde Delhaize ervoor dat eten niet enkel evenwichtiger wordt, maar ook eenvoudiger en goedkoper. Tijdens de maand september in 2019 kregen producten met een nutri-score A en B tot 50% korting. Sinds end 2020 werd het loyalty programma hernieuwd en krijgen verse producten met nutri-score A of B 10% permanente korting (meer details lees hier), als dat geen stimulans is om beter te eten?

Goed eten is iets wat je al jong aanleert! Om lagereschoolkinderen het belang van fruit en groenten bij te brengen, ontwikkelde Delhaize het GoodCook-project in samenwerking met GoodPlanet Belgium. Dit project wil kinderen op een ludieke manier kennis laten maken met gezond eten via lokale en seizoensgebonden groenten. Sinds 2017 organiseren we ‘GoodCook ‘workshops ; intussen goed voor zo'n 60 500 lagere schoolkinderen van 8 tot 12 jaar in meer dan 1200 scholen in het hele land.

De basis voor een gezond leven wordt reeds op jonge leeftijd gelegd, onder meer met een evenwichtig voedingspatroon. Omdat kinderen jonger dan 12 jaar nog niet voldoende kritisch kunnen omgaan met reclame en marketing lanceerde Fevia samen met UBA en COMEOS de Belgian Pledge, een vrijwillig initiatief rond verantwoorde marketing gericht op kinderen. De ondertekenaars, waaronder Delhaize, van de Belgian Pledge nemen het engagement om geen reclame te maken gericht op kinderen onder 12 jaar, tenzij voor voedingsmiddelen en dranken die beantwoorden aan specifieke nutritionele criteria. Dit engagement geldt zowel voor reclame op basisscholen als voor reclame op TV, op de radio, in de geschreven pers als op het internet. Onafhankelijke partners controleren bovendien de naleving van de engagementen.
Meer informatie over de Belgian Pledge vindt u op www.belgianpledge.be.

2. Naleving van de arbeidsomstandigheden in de volledige toeleveringsketen

Delhaize is niet alleen begaan met de kwaliteit van haar producten, maar ook met de manier waarop ze geteeld of geproduceerd zijn. Delhaize legt een hoge ethische standaard op en eist dezelfde standaard van haar leveranciers. Delhaize is ook begaan met de werkomstandigheden bij haar leveranciers.

1.    Risicoanalyse
Elk jaar voeren wij een grondige risicoanalyse uit om de producten en toeleveringsketens te identificeren die onze bijzondere aandacht vereisen. Deze risicoanalyse, ook wel Due Diligence genoemd, vormt de eerste stap binnen het kader van de UN Guiding Principles on Business and Human Rights. (UNGPs).

2.    Interne processen
Vervolgens stellen wij, alleen of samen met Ahold Delhaize, duurzaamheidsbeleidslijnen op waarin we de problematiek beschrijven die we willen aanpakken, en uitleggen waarom en hoe we dat doen. Deze inkoopbeleidslijnen worden vervolgens opgenomen in onze contracten en aankoopprocedures. Hieronder volgen drie voorbeelden:
I.    Onze inzet voor een leefbaar loon voor werknemers op bananenplantages.
II.    Ons assortiment Fairtrade-gecertificeerde producten.
III.    Onze vereiste van een onafhankelijk sociaal auditrapport voor boerderijen en fabrieken in landen die als risicovol worden beschouwd. Wij schakelen een gespecialiseerd bedrijf in om deze rapporten te beoordelen en ons te informeren bij onaanvaardbare praktijken.

3.    Maatregelen
De derde stap bestaat uit de acties die wij ondernemen om de impact te voorkomen en te beperken. We beschikken over verschillende instrumenten om dit te doen. Het meest uitgebreide instrument is de Human Rights Impact Assessment (HRIA). Dit zijn diepgaande onderzoeken die worden uitgevoerd door externe experts langs de toeleveringsketens om sociale praktijken te analyseren en ervoor te zorgen dat de mensenrechten overal in de keten worden gerespecteerd.
Delhaize laat steeds vaker HRIA-evaluaties uitvoeren bij zorgvuldig geselecteerde leveranciers. Ons doel is om inzicht te krijgen, ook al is de realiteit soms complex, en om verandering te ondersteunen zodat de mensenrechten overal worden gerespecteerd.
Voor de publicatie van het jaarverslag van Ahold Delhaize zijn we van plan om bepaalde communicatie over de HRIA op te nemen, maar de publicatie van het volledige onderzoeksrapport is alleen mogelijk met goedkeuring van de leveranciers. Houd er daarom rekening mee dat dit niet voor alle HRIA’s mogelijk zal zijn.
Een ander belangrijk instrument is samenwerking: niet alleen handelen, maar samen met de sector werkgroepen vormen. Op die manier neemt de hele sector haar verantwoordelijkheid en verbetert ze zich gezamenlijk. Dit doen we regelmatig voor complexe producten zoals cacao, bananen en groenten en fruit. Deze initiatieven maken deel uit van de programma’s Beyond Chocolate, Beyond Bananas en SIFAV.

4.    Opvolgingsmechanismes
De vierde stap is de invoering van opvolgingsmechanismen, zoals de Speak Up-lijnen, om na te gaan of de genomen maatregelen op lange termijn doeltreffend blijven.
We verwachten ook van onze leveranciers dat zij passende opvolgingsmechanismen invoeren voor hun werknemers. Elk duurzaamheidsbeleid bevat indicatoren waarmee de vooruitgang kan worden gemeten. Bijvoorbeeld: het aantal boerderijen en fabrieken in risicolanden dat over een aanvaardbaar auditrapport beschikt.
Intern bespreken wij de evolutie van deze indicatoren twee keer per jaar. Zo kunnen wij ons ervan verzekeren dat deze aspecten daadwerkelijk worden meegenomen bij onze aankoopbeslissingen.

5.    Externe communicatie
Tot slot is de laatste stap de externe communicatie. De Ahold Delhaize-groep rapporteert over de geboekte vooruitgang in het jaarlijkse verslag, dat zowel onze eigen activiteiten als onze toeleveringsketen bestrijkt.
Sommige belanghebbenden vragen om nog meer transparantie, en wij streven naar een evenwicht: enerzijds willen we aantonen dat we dit thema ernstig nemen, anderzijds blijven we zorgvuldig omgaan met de vertrouwelijkheid van informatie over onze toeleveringsketens.

Alle leveranciers ondertekenen een charter dat in 2009 werd ingevoerd en waarin de basisconventies van de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO) zijn opgenomen.
Ons charter is gebaseerd op de charter van het BSCI (Business Social Compliance Initiative), waarvan wij lid zijn, en het omvat de volgende onderwerpen:

  • Naleving van de wetgeving;
  • Vrijheid van vereniging en het recht op collectieve onderhandelingen;
  • Verbod op discriminatie - De vergoedingsgraad - Het aantal werkuren;
  • Een gezonde en veilige werkplek - Verbod op kinderarbeid;
  • Verbod op dwangarbeid en disciplinaire maatregelen;
  • Respect voor het milieu;
  • Een transparant en ethisch managementsysteem, zonder corruptie.

Sinds 2014 controleren we de naleving van deze regels via sociale audits. Wij benoemen onafhankelijke auditors om fabrieken en groente- en fruitteeltbedrijven te bezoeken. Na elk (al dan niet aangekondigd) bezoek ontvangt Delhaize een verslag met de opmerkingen van de auditor. Op deze basis, en met de hulp van het BSCI, helpen wij onze leveranciers bij hun inspanningen om de werkomstandigheden te verbeteren.

Er wordt prioriteit gegeven aan fabrieken en alle boerderijen die actief zijn in landen die wij als risicovol beschouwen. Dit zijn voornamelijk landen buiten de Europese Unie.

Voor groenten en fruit hebben we besloten sociale audits in te voeren voor productielocaties in landen met een gemiddeld risico, en we vereisen ook een sociaal auditrapport van een onafhankelijke derde partij, dat voldoet aan de amfori BSCI Code of Conduct of een gelijkwaardige standaard.

Fairtrade voor een eerlijkere wereldhandel
Delhaize en Fairtrade zijn al meer dan 20 jaar partners. Delhaize was de eerste supermarkt die in 1999 Fairtrade-gecertificeerde koffie verkocht. Het doel? Bijdragen tot een eerlijkere handel en een beter leven bieden aan producenten in het Zuiden.
We zijn trots dat we het breedste assortiment Fairtrade-gecertifieerde producten mogen aanbieden, ongeveer 70, waardoor iedereen zijn keuze kan maken. De producten zijn herkenbaar aan de Fairtrade-labels. Delhaize biedt ook atypische Fairtrade producten aan zoals cashew noten, honing, wijn of oorstokjes.
Het Fairtrade label garandeert dat producten voldoen aan bepaalde sociale, economische en milieunormen. De belangrijkste zijn: een eerlijke min. Prijs voor de producten, een extra premie, geen kinderarbeid of gedwongen arbeid, milieuvriendelijke landbouwpraktijken, duurzame handelsrelaties en gemeenschapsontwikkeling. Door producten met het Fairtrade label te kopen, ondersteun je deze normen en help je bij het creëren van een meer rechtvaardige en duurzame wereldhandel.
Klik hier om ons assortiment van Fairtrade-gecertificeerde producten te ontdekken

Dit brengt verantwoordelijkheid met zich mee, ten aanzien van de mensen die werkzaam zijn in de keten, dierenwelzijn of het milieu. We willen zo proactief mogelijk vraagstukken omtrent mensenrechten en milieu kunnen identificeren en aanpakken. Zo hebben we meer controle en kunnen we sneller veranderingen doorvoeren bij onze huismerk producten. Deze stappen gaan uit van een bestaand beleid van ons moederbedrijf Ahold Delhaize dat momenteel een global due diligence uitvoert bij alle merken. De resultaten hiervan zullen weldra bekend gemaakt worden.

Onze producten zijn heel vaak gecertificeerd en Delhaize gaat verder dan certificering.  De certificeringen die wij kiezen, bevatten een sociaal luik dat – afhankelijk van het programma – garandeert dat er een leefbaar loon wordt voorzien.
Meer informatie vindt u op de pagina Planeet, in de sectie over gecertificeerde producten.
Naast de productcertificering biedt Delhaize ook garanties over wat er gebeurt binnen de toeleveringsketens.
Delhaize investeert bovendien in Human Rights Impact Assessments — diepgaande onderzoeken, uitgevoerd door externe experts, die sociale praktijken in de toeleveringsketen analyseren om ervoor te zorgen dat de mensenrechten worden gerespecteerd.
Elk jaar voert Delhaize tussen de 2 en 5 beoordelingen uit, bij leveranciers die wij zorgvuldig selecteren.
Ons doel is om te begrijpen – ook al is de werkelijkheid soms complex – en verandering te ondersteunen om het respect voor mensenrechten te waarborgen.
Hier vindt u het meest recente mensenrechtenrapport van Ahold Delhaize, de groep waarvan Delhaize deel uitmaakt.
 

Grievance mechanism
De Speak Up-lijnen van Ahold Delhaize zijn ook toegankelijk voor derden die deel uitmaken van of verbonden zijn met onze toeleveringsketens, evenals voor het grote publiek. 
In de laatste versie van onze Standards of Engagement (gedragsnormen) hebben we onze eisen aan leveranciers bijgewerkt met betrekking tot klachtenmechanismen en het strikte verbod op represailles. We hebben ook verduidelijkt dat mensenrechtenverdedigers onder alle omstandigheden veilig moeten kunnen werken.
We blijven samenwerken met brancheorganisaties en normalisatiecommissies, waaronder amfori Business Social Compliance Initiative (BSCI) en andere, om het opzetten van doeltreffende klachtenmechanismen door onze leveranciers te bevorderen.
Het programma amfori Speak for Change is uitgebreid van Vietnam naar Turkije, Bangladesh, India en Cambodja, en er zullen nog meer landen worden toegevoegd. Meer informatie vindt u hier amfori Speak for Change | amfori

Women’s School of Leadership
Delhaize biedt jaarlijkse financiële steun aan de « Women’s School of Leadership ».
Het project "Women’s School of Leadership" wordt momenteel uitgevoerd in Ivoorkust en omvat activiteiten gericht op het vergroten van bewustzijn rond genderkwesties, evenals het ondersteunen van producentenorganisaties om vrouwen beter te begrijpen en volledig te integreren in hun lidmaatschap en besluitvormingsprocessen.
Meer informatie vindt u hier Women’s School of Leadership – Fairtrade Africa


Agrofair et AsoGuabo
Delhaize is een trotse partner van het Banana living wage Commitment en werkt daarvoor ondermeer samen met de Europese importeur AgroFair, een pionier in de import van Fairtrade-bananen.
AgroFair is de distributiepartner van AsoGuabo (Asociación de Pequeños Productores Bananeros "El Guabo"), een coöperatie van 120 kleine bananenproducenten gevestigd in El Guabo, Ecuador.
AsoGuabo hanteert een democratisch model waarin elke producent inspraak heeft, ook in AgroFair, waarin zij een aandeel hebben.
De coöperatie ontvangt een Fairtrade-premie die zij gebruikt om diverse sociale en productieve projecten te financieren, die gezamenlijk worden besloten: verbetering van infrastructuur, toegang tot medische zorg en schoolmateriaal.

Koffie
Sinds december 2024 zijn Delhaize en zijn leveranciers ADCC (Ahold Delhaize Coffee Company) en Sucafina een project in Rwanda gestart om het inkomen van kleine koffieproducenten te verhogen.
Deze initiatief richt zich op het ondersteunen van boeren bij investeringen in het verjongen van koffiebomen om de opbrengsten te verhogen en zo de inkomensstabiliteit te verbeteren.
De projectpartners zijn onder andere de Kahawatu Foundation, een lokale NGO gespecialiseerd in gemeenschapsontwikkeling en gendergelijkheid, en 100WEEKS, een organisatie met ervaring in het verkleinen van de kloof naar een leefbaar inkomen.

SIFAV (Sustainability Initiative for Fruit and Vegetables).
Sinds 2020 is Delhaize lid van SIFAV, een samenwerkingsinitiatief dat in 2012 in Nederland werd gelanceerd en wordt gecoördineerd door IDH (The Sustainable Trade Initiative), tussen supermarkten, importeurs en producenten.
Binnen SIFAV werken we aan 100% transparantie in de keten van groenten en fruit, met bijzondere aandacht voor:
•    Leefbare lonen voor boeren en arbeiders.
•    Veilige en gezonde werkomstandigheden op het veld en in de verwerking.
•    Onafhankelijke audits en klachtenprocedures om mensenrechtenschendingen te voorkomen en aan te pakken.
Ons doel: tegen 2025 volledige ketentransparantie voor onze groente- en fruitketens, zodat elke stap — van teelt tot winkelrek — voldoet aan strenge sociale en milieunormen.
Door actief samen te werken met SIFAV-partners investeren we in betere lonen, veiligere werkplekken en duurzame teeltpraktijken. Zo nemen we verantwoordelijkheid voor de mensen achter onze producten én dragen we bij aan een rechtvaardigere wereldvoedselketen.
Meer informatie over het programma en de voortgang kunt u lezen op de SIFAV-website: SIFAV | Sustainability Initiative Fruit and Vegetables

Al jarenlang biedt Delhaize een assortiment visproducten dat zeer milieuvriendelijk is. Onze risicoanalyse geeft aan dat ook de sociale dimensie in de toeleveringsketens van zeevruchten in aanmerking moet worden genomen, met name voor tonijn en garnalen. Voor deze twee producten controleert Delhaize nauwgezet elk schakel van de keten. We kennen de naam van elke vissersboot of de naam van elke aquacultuurfarm.
Op dit gebied werken we samen met de volgende partners:
Global Tuna Alliance: Een onafhankelijke groep van retailers en bedrijven in de toeleveringsketen die werkt aan het verbeteren van sociale en ecologische omstandigheden in de toeleveringsketens van tonijn.
Seafood Task Force: Een multi-stakeholder initiatief over mensenrechten in de toeleveringsketens van tonijn en garnalen, met bijzondere aandacht voor het herstel van ecosystemen.

3. Welzijn van onze medewerkers

Als verantwoordelijke werkgever besteedt Delhaize bijzondere aandacht aan het welzijn van haar werknemers. Allereerst willen we ervoor zorgen dat onze medewerkers hun werk veilig en zonder compromissen kunnen uitvoeren. We moedigen hen ook aan om beter te eten door o.a. fruit op het werk en tips voor een meer evenwichtige voeding. De werknemers kunnen gratis  deelnemen aan verscheide sportevenementen zoals de 20km van Brussel, Antwerp 10 miles etc, samen meer bewegen vinden we belangrijk. Door het aanbieden van bedrijfsfietsen en drinkbussen in onze faciliteiten dragen we allemaal bij aan de klimaatuitdagingen. Kortom, bij Delhaize,elke dag een beetje meer onderweg naar een meer evenwichtige voeding, een meer evenwichtige levensstijl en een gezondere toekomst.

En dat is niet alles! Want het is niet voldoende om beter te leven om je goed te voelen op jouw werk. Ook de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers speelt een belangrijke rol. Daarom bieden we een breed scala aan opleidings- en carrièremogelijkheden. We moedigen hen ook aan om samen met hun manager een ontwikkelingsplan uit te werken. Want de arbeidsmarkt verandert snel en we willen hen alle kansen bieden om nieuwe vaardigheden te verwerven.

Bij Delhaize willen we dat iedereen welkom is, of het nu gaat om klanten of medewerkers. Delhaize verbindt zich ertoe om elke burger gelijke kansen te bieden om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt en streeft ernaar om al haar werknemers boeiende, constructieve en lonende persoonlijke en professionele ontwikkelingsmogelijkheden te bieden, ongeacht geslacht, etnische afkomst, godsdienst, seksuele geaardheid, leeftijd, mogelijke zwangerschap, nationale afkomst, of burgerlijke staat, handicap of enige andere wettelijk beschermde status. Alle leidinggevenden en andere werknemers zijn verplicht de toepasselijke wetgeving en de gedragsregels van de onderneming met betrekking tot gelijke kansen en non-discriminatie na te leven.

Hier vind je alle carrièremogelijkheden die wij aanbieden.

Elke dag, stap voor stap.  Bij Delhaize zetten we ons in voor het creëren van een inclusieve werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn.  We waarderen en stimuleren diversiteit op het vlak van cultuur, gender, leeftijd, achtergrond en talenten.
Binnen onze Delhaize-gemeenschappen, zoals Young Delhaize (YD), FAN (Female Alliance Network) en Lion Pride, komen enthousiaste collega’s samen rond specifieke thema’s die een meerwaarde betekenen voor onze organisatie én voor onze medewerkers.  Iedere collega is welkom om deel te nemen.
Met deze initiatieven streven we ernaar een werkomgeving te creëren die een afspiegeling is van onze samenleving: een plek waar iedereen zich thuis voelt en waar elk talent gelijke kansen krijgt om zich te ontwikkelen.
Trots om hier binnen ons bedrijf aan te mogen bijdragen !

Ethische code: Bij Delhaize ondersteunen onze gemeenschappelijke waarden een ethische cultuur en vormen ze de basis van ons engagement om elke dag op de juiste manier zaken te doen.
Onze ethische code ondersteunt dit engagement door vier ethische principes te definiëren die van toepassing zijn op ons dagelijks werk: we respecteren elkaar, we respecteren de wet, we handelen ethisch in al onze relaties, en we durven onregelmatigheden te melden.

De Speak Up-lijn: Bij Delhaize zorgen we ervoor dat de werkomgeving iedereen aanmoedigt om onregelmatigheden te melden. We geloven in de kracht van communicatie en weten dat uw stem telt. Door onregelmatigheden en ongepast gedrag open en transparant te melden, garanderen we samen de groei van ons bedrijf.

Associate engagement survey : Delhaize ondersteunt een cultuur waarin alle medewerkers gerespecteerd worden.  We gaan actief met hen in dialoog om deze cultuur te meten via de jaarlijkse medewerkersbetrokkenheidsenquête, waarin we gebruikmaken van indicatoren zoals betrokkenheid, groei en inclusie.

4. Relatie met onze gemeenschappen

Delhaize wil zich verbinden met de gemeenschappen die ze bedient en een deel uitmaken van hun leven. Door onze medewerkers te ondersteunen in onze gemeenschappen, bouwen we relaties met hen op en geven we tegelijkertijd betekenis aan het werk van onze medewerkers. Bovendien genieten de medewerkers van deze vrijwilligerservaringen omdat ze hiermee nieuwe vaardigheden kunnen ontwikkelen. En hun motivatie, arbeidsvoldoening en betrokkenheid bij het bedrijf kunnen vergroten.

Wij verbinden ons met en dragen bij aan de gemeenschappen die wij bedienen door persoonlijke en respectvolle relaties op te bouwen en hen onze tijd, vaardigheden en energie te bieden.

Sinds 2017 werkt Delhaize samen met GoodPlanet Belgium om jongere generaties bewust te maken van gezonde en duurzame voeding via het GoodCook-programma. En ook dit jaar was het opnieuw een groot succes!
Dankzij interactieve workshops in meer dan 2.800 klaslokalen in het hele land, hebben al meer dan 70.500 kinderen van 9 tot 12 jaar hun schort aangetrokken om de kleurrijke wereld van seizoensfruit en -groenten te ontdekken, terwijl ze leerden op een verantwoorde manier te koken.

Zo zijn we ook al sinds 2011 partner van Think Pink en organiseren we interne acties om Think Pink verder te ondersteunen. 

Delhaize zet zich actief in voor de strijd tegen kinderkanker en steunt sinds 2022 met trots de organisatie KickCancer. Deze organisatie financiert wetenschappelijk onderzoek en innovatie om zieke kinderen een betere toekomst te bieden.
Al bijna een jaar ondersteunt Delhaize het onderzoek van UZ Brussel en de Vrije Universiteit Brussel via de FORX-studie, die de impact van plantaardige en vezelrijke voeding onderzoekt op de effectiviteit van immuuntherapie bij kankerpatiënten.  Elke week leveren onze teams gratis pakketten met groenten, fruit, granen, noten en zaden bij de deelnemende patiënten, samen met persoonlijk voedingsadvies.
Daarnaast is Delhaize ook partner van een aantal sportfederaties – zoals het BOIC, de hockey- en gymnastiekfederatie om zo jong en oud aan te zetten tot bewegen en de allerbeste sporters kansen te geven door te breken op nationaal en internationaal niveau.

We moedigen onze medewerkers ook aan om deel te nemen aan River Cleanup en we organiseren verschillende activiteiten zoals de Lunch & Learns waarbij de bijdrage van iedere deelnemer naar verenigingen gaan die ons nauw aan het hart liggen.

Delhaize sluit zich aan bij de Clean Air Alliance, een Belgisch netwerk van partners dat samenwerkt aan betere luchtkwaliteit via een gedeeld dataplatform en slimme ventilatie.  Zo dragen we bij aan het welzijn van onze collega’s en klanten en bereiden we ons voor op de strengere normen vanaf 2027.  Meer infos op www.cleanairalliance.be