• Iedere donderdag nieuwe promoties
  • Jouw boodschappen, altijd en overal
  • Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
  • Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
  • Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
  • Mijn snelshopping
  • Mijn lijsten  

Persbericht: Donderdag 9 augustus 2018

“Klaar voor je nieuwe verslaving?” Delhaize stelt haar nieuwe gamma “Junk Fruit” voor.

90% van de Belgen eet niet genoeg fruit. Om aan de aanbevolen hoeveelheid van 2 tot 3 porties fruit per dag te komen[1], lanceert Delhaize “Junk Fruit” als een evenwichtige snack.

Brussel - Belgen eten te weinig fruit. Het wordt nochtans aanbevolen om dagelijks 250g fruit te eten, maar slechts 9%[2] van de bevolking haalt daadwerkelijk die aanbevolen hoeveelheid. Met dit gamma wil Delhaize mensen aanzetten om meer fruit te eten en te kiezen voor “Junk Fruit” in plaats van “junkfood”!

Bij Delhaize staat gezondheid al meer dan een decennium centraal, en daarom organiseren we verschillende acties om een evenwichtigere levensstijl aan te moedigen. Delhaize heeft al meerdere initiatieven genomen, zoals de tovergroentjes, de herformulering van producten om suiker of zout te verminderen of om ze vezelrijker te maken en de Rode Tafel, waarmee Delhaize de vragen van klanten verzamelt om zo oplossingen te kunnen bieden aan hun dagelijkse voedseluitdagingen. Het is net door de Rode Tafel dat Delhaize vaststelde dat de deelnemers meer fruit zouden willen eten. Deze initiatieven, die het leven makkelijker, smakelijker en evenwichtiger maken, maken een groot verschil zonder dat de consument zijn levensstijl drastisch moet aanpassen. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.

“Klaar voor je nieuwe verslaving?” Delhaize stelt haar nieuwe gamma “Junk Fruit” voor.

90% van de Belgen eet niet genoeg fruit. Om aan de aanbevolen hoeveelheid van 2 tot 3 porties fruit per dag te komen[1], lanceert Delhaize “Junk Fruit” als een evenwichtige snack.

Brussel - Belgen eten te weinig fruit. Het wordt nochtans aanbevolen om dagelijks 250g fruit te eten, maar slechts 9%[2] van de bevolking haalt daadwerkelijk die aanbevolen hoeveelheid. Met dit gamma wil Delhaize mensen aanzetten om meer fruit te eten en te kiezen voor “Junk Fruit” in plaats van “junkfood”!

Bij Delhaize staat gezondheid al meer dan een decennium centraal, en daarom organiseren we verschillende acties om een evenwichtigere levensstijl aan te moedigen. Delhaize heeft al meerdere initiatieven genomen, zoals de tovergroentjes, de herformulering van producten om suiker of zout te verminderen of om ze vezelrijker te maken en de Rode Tafel, waarmee Delhaize de vragen van klanten verzamelt om zo oplossingen te kunnen bieden aan hun dagelijkse voedseluitdagingen. Het is net door de Rode Tafel dat Delhaize vaststelde dat de deelnemers meer fruit zouden willen eten. Deze initiatieven, die het leven makkelijker, smakelijker en evenwichtiger maken, maken een groot verschil zonder dat de consument zijn levensstijl drastisch moet aanpassen. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.

PHOTO 1/1

Een evenwichtig alternatief

Delhaize lanceert het Junk Fruit-gamma: heerlijk fruit dat in de file, bij het aperitief of op kantoor als snoepje gegeten kan worden. Dit project maakt deel uit van een groter geheel om mensen te helpen evenwichtigere keuzes te maken. Net zoals bij de “tovergroentjes” het doel was om het idee dat groenten niet lekker zijn, uit de wereld te helpen. Daarom heeft Delhaize er toen voor gekozen om bepaalde groenten om te dopen en ze een “toverachtige” naam te geven. De actie was trouwens een groot succes! De verkoop van de groenten in kwestie werd meer dan verdubbeld.

Bij fruit is het echter anders. De consumenten vinden niet dat het slecht smaakt, maar ze vinden eerder dat fruit niet gemakkelijk genoeg te eten is. Zelfs al eten de Belgen niet genoeg groenten, het is makkelijker om ze te eten aangezien ze een integraal deel vormen van een maaltijd. Fruit daarentegen moet je schillen, in stukjes snijden, enzovoort, en het is niet altijd gemakkelijk om daarvoor de tijd te vinden. Nochtans vormt fruit een belangrijke bron van vitaminen, mineralen, vezels, antioxidanten enz. Daarom is het aangeraden om tussen de 250g en 375 g fruit per dag te eten (voor volwassenen twee tot drie stukken fruit per dag). Slechts een minderheid van de bevolking (9%) haalt die hoeveelheden. Daarom geeft Delhaize hen een duwtje in de rug zodat ze dit fruitige doel kunnen halen.

Gemakkelijk te eten fruit

Fruit is een evenwichtig alternatief en kan ook makkelijk gegeten worden. Om dat te bereiken heeft Delhaize fruit geselecteerd dat makkelijk mee te nemen is en direct kan opgegeten worden voor de televisie, in de auto of aan je bureau.

Vanaf 16 augustus zullen de klanten deze snacks twee weken lang kunnen terugvinden in de fruit- en groenterayon van elke Delhaize-supermarkt! Daarbovenop kunnen ze genieten van een promotie die geldig is op alle producten uit het gamma: 2de aan -50%; een sterke promotionele aanpak om de Belgen te motiveren om beter te eten. De promotie kan gecombineerd worden met alle vruchten uit het Junk Fruit-gamma, maar ook met alle soorten vers fruit in stukken.

Naast de Fruit Bites en de voorgesneden fruitmix zitten zit ook het onderstaande in de selectie Junk Fruit:

  • Grabbeldruiven: pitloze druiven (witte, rode en blauwe druiven - 250, 400 en 500g)
  • (Mini) Bingebessen: blauwe bessen (500g en 150g)
  • Quickiwis: kiwi Sungold Zespri (6 stuks)
  • Raprappels: appels (8 stuks)
  • Banan’away: chiquita bananen (1,250kg)
  • Frambollekes: frambozen (100g)
  • Vierzuurtjes: rode bessen (100g)
  • Borrelbessen: bessenmix (400g)
  • Filefruit: braambessen (100g)
  • Tutti Pruni: rode pruimen (500g)

Fruitstops” om de files te overleven

In het kader van deze actie is Delhaize op een innovatieve manier gaan samenwerken met Waze, een navigatie-app die gekenmerkt wordt door een kaart die door de gebruikers aangepast kan worden, naargelang het principe van Web 2.0. De navigatie gebeurt in real-time en houdt rekening met de verkeerssituatie. Zodra de gebruiker vastzit in de file en een Delhaize zich in zijn buurt bevindt, zal de applicatie hem daarvan verwittigen en de weg aanduiden om ernaartoe te rijden. Zo kan hij een fruitsnack gaan halen om de file door te komen.

[1]Bron: Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)

[2]Bron: Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)

Download hier de Afbeeldingen

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst