• Onze winkels
  • Taalkiezer
    NL
    • FR
Laat je boodschappen thuis bezorgen. Nieuwe klant? : Ontvang nu €15 korting* ! Promocode : FIRST  Meer info

Persbericht: 22 augustus 2018

Delhaize lanceert als eerste Belgische retailer het voedingslabel Nutri-score

Een selectie van producten is nu reeds beschikbaar in de supermarkten.
Doel: klanten helpen in het maken van evenwichtige voedingskeuzes

Brussel – Zoals aangekondigd in april, is Delhaize de eerste distributeur om het Nutri-Score label in België te introduceren. Een reeks van producten (yoghurt en ontbijtgranen) is vandaag reeds beschikbaar in de supermarkten van Delhaize. In de komende dagen zullen Delhaize klanten het voedingslabel Nutri-Score terugvinden op alle verse soepen, ontbijtgranen, yoghurt en bereide maaltijden van het Delhaizehuismerk. Dankzij dit voedingslabel wil Delhaize haar klanten helpen om de ingewikkelde voedingstabellen gemakkelijker en sneller te begrijpen teneinde evenwichtige voedingskeuzes te kunnen maken. Nutri-Score is een visueel label met vijf letters en vijf kleuren die de informatie over de voedingswaarde van levensmiddelen samenvatten voor de klanten. De bedoeling is om binnen de 2 jaar alle huismerkproducten van dit label te voorzien.

Beter eten is kinderspel

De belofte van Delhaize kan niet eenvoudiger zijn: Beter en evenwichtig eten moet niet complex zijn en je hoeft er geen voedingsdeskundige voor te zijn. Dankzijn het voedingslabel Nutri-Score kunnen klanten in een oogopslag de nutritionele informatie lezen. Het ontcijferen van ingewikkelde voedingstabellen behoort dus tot het verleden. Delhaize wil het leven van de klant eenvoudiger maken met de introductie van dit voedingslabel. Delhaize is zo de eerste retailer in België die op deze manier haar klanten wil helpen om evenwichtigere voedingskeuzes te maken.

Waaruit bestaat nu Nutri-Score? Het gaat om vijf letters en vijf kleuren die de voedingsinformatie van een product samenvatten. Op de voorkant van de verpakkingen vindt de klant een duidelijk zichtbaar pictogram. De Nutri-Score vat op een begrijpelijke manier de ingewikkelde voedingstabellen samen. Zo kan de klant makkelijker zelf voedingsmiddelen vergelijken. De 5 letters & kleuren op de verpakking helpen je op weg. Het Nutri-Score systeem is gebaseerd op internationaal onderzoek, en bedoeld om consumenten te begeleiden in het samenstellen van een evenwichtige voeding. Iedere kleur of letter geeft de voedingsinformatie van het product weer door de balans te maken tussen twee categorieën voedingsstoffen en voedingsmiddelen: aan de ene kant vezels, proteïnen, fruit en groenten; aan de andere kant calorieën, verzadigde vetzuren, suiker en zout.

Een reeks van producten (yoghurt en ontbijtgranen) is vandaag reeds beschikbaar in de supermarkten van Delhaize. In de komende dagen kunnen Delhaize klanten het voedingslabel Nutri-Score terugvinden op alle verse soepen, ontbijtgranen, yoghurt en bereide maaltijden van het Delhaizehuismerk. De bedoeling is om binnen de 2 jaar alle huismerkproducten van dit label te voorzien.

De reden waarom Delhaize dit voedingslabel nu lanceert, ligt voor de hand. In de gesprekken die we de laatste maanden hebben gehad met onze klanten binnen het concept van de rode tafel stellen we vast dat de meerderheid van onze klanten beter en evenwichtiger wil eten. Het interpreteren van de voedingswaarden van een product is echter niet evident. Met Nutri-Score wordt dit voor onze klanten een stuk eenvoudiger.

De introductie van Nutri-score gaat voor Delhaize ook verder dan haar klanten informeren. Het zorgt ook voor een engagement waarbij Delhaize nog meer zal inzetten op het herformuleren van huismerkproducten. Nu al herbekijkt Delhaize jaarlijks meer dan 1500 huismerkproducten en verlaagt ze zo het suiker-, vet- en zoutgehalte in de producten. Deze inspanningen zullen nog verhogen in de toekomst dankzij de introductie van deze Nutri-Score.

Om de lancering van dit label te begeleiden heeft Delhaize een intensieve communicatiecampagne voorzien. Tegelijkertijd zal de klant alle info kunnen terugvinden op www.delhaize.be/nutriscore.

Download hier de Afbeeldingen

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Eind februari 2019 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw 777 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be, zowel via pick-up points als homedelivery. Delhaize biedt een ruim assortiment aan met meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen competitieve prijzen. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. Delhaize België, dat in 2018 een omzet verwezenlijkte van meer dan 5 miljard euro en in België een marktaandeel had van 24%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een mondiale retailgroep die actief is in 9 landen en ongeveer 372.000 werknemers telt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt ruim 6.769 winkels waar meer dan 50 miljoen klanten elke week over de vloer komen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst