• Onze winkels
  • Taalkiezer
    NL
    • FR
Laat je boodschappen thuis bezorgen. Nieuwe klant? : Ontvang nu €15 korting* ! Promocode : FIRST  Meer info

De winter is eindelijk in het land en klanten passen hun aankoopgedrag automatisch aan

Opmerkelijke stijging van verkoop glühwein, soepen en wintergroenten Ook aantal bestellingen via e-commerce stijgt

Het is zover – na een lange zomer doet de winter eindelijk zijn intrede in ons land met de eerste vriestemperaturen. Bij dit winters weerfenomeen merken we ook bij Delhaize dat de klanten hun aankoopgedrag sterk aanpassen. Zo zien we een duidelijke stijging van de verkoop van producten die typisch tijdens koude dagen worden gekocht, maar ook meer bestellingen en thuisleveringen via de website www.delhaize.be en onze mobiele app.

3 highlights bij de start van de winter

  • Stijging van de verkoop van citrusvruchten en vaste wintergroenten (kolen, spruiten, prei, wortel en ajuin)
  • Stijging van de verkoop van glühwein en jenevers
  • Stijging van de verkoop van puree, soepen, lasagne, burgers en hotdogs

Groenten en fruit

Zowel de citrusvruchten als de vaste wintergroenten zoals kolen, spruiten, prei, wortel en ajuin kennen een sterke stijging. Ook de fruitsappen krijgen door de eerste koude een sterke boost. Bij champignons en witloof wordt een sterke stijging waargenomen maar dit is wellicht gelinkt aan de start van het wildseizoen. In het algemeen wordt een stijging waargenomen van 15% op deze producten met de verdubbeling van verkoop van de citrusvruchten als uitschieter.

Stijging van glühwein en jenevers

Sinds de start van de winterprik is ook de verkoop van jenevers gestegen met 35%. Voor de maanden november en december voorspelt Delhaize zo’n 75.000 flessen glühwein te verkopen.

Puree, soepen, lasagne en burgers & hotdogs

De verkoop van puree stijgt met 39% met daarbij vooral een stijging van verse kroketten, gratin dauphinois en wortelpuree. Ook de soepen kennen een stijging van 50% en meer specifiek bij de bio-soepen. Favoriete smaken zijn wortel-, tomaten- en kervelsoep. Tot slot wordt ook een lichte stijging in de verkoop waargenomen van lasagne, burgers en hotdogs.

Hulpmiddelen voor iedere dag

Het eerste product dat een forse stijging kent wanneer de temperaturen een duik nemen, is uiteraard strooizout. Delhaize heeft alles voorzien. De klanten kunnen hun zout nu in tonnen komen inslaan. Maar zout is niet het enige product dat het leven van de Belgen makkelijker maakt in de winter: ook aanmaakhout, ruitenwisservloeistof en antivriesmiddel staan klaar in de winkelrekken.

E-commerce

Wat er ook gebeurt, voor de Belgen die liever lekker warm thuis blijven, biedt Delhaize levering aan huis aan via haar website www.delhaize.be en de Delhaize-app, die beschikbaar is via de App Store of Google Play. Het is het perfecte seizoen om je boodschappen te laten leveren, die je vanuit je warme huiskamer hebt besteld, op de datum en het tijdstip van jouw keuze. Deze periode tekent de thuisleveringsdienst een stijging van het aantal bestellingen op. Deze stijging zal waarschijnlijk nog sterker worden naarmate de winterse toestand vordert. De Belgen, en vooral oudere personen, verkiezen voorzichtigheid en vermijden om de weg op te gaan in moeilijke omstandigheden.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Eind februari 2019 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw 777 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be, zowel via pick-up points als homedelivery. Delhaize biedt een ruim assortiment aan met meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen competitieve prijzen. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. Delhaize België, dat in 2018 een omzet verwezenlijkte van meer dan 5 miljard euro en in België een marktaandeel had van 24%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een mondiale retailgroep die actief is in 9 landen en ongeveer 372.000 werknemers telt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt ruim 6.769 winkels waar meer dan 50 miljoen klanten elke week over de vloer komen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst