Persbericht: 20 juni 2017

LIEFDADIGHEIDSACTIE DELHAIZE BRENGT 159 054 EURO OP VOOR MAKE-A-WISH

Opbrengst kers op de taart van de 150ste verjaardag van Delhaize

Parijs bezoeken, je favoriete voetballer ontmoeten, met dolfijnen zwemmen, in een televisiereeks meespelen, een groot feest organiseren voor je verjaardag: dat zijn dromen die alle kinderen gemeen hebben, en vooral kinderen met een ernstige ziekte. Hun droom waarmaken brengt niet alleen vreugde voor het kind maar ook voor zijn/haar omgeving. Want geluk wordt gedeeld! Om haar 150ste verjaardag te vieren, heeft Delhaize iedereen de kans gegeven om via dagelijkse aankopen vreugde te geven en te krijgen. Met de steun van de sterambassadeurs van de Make-A-Wish foundation zoals Eden Hazard, Yanina Wickmayer en Kris Wauters heeft Delhaize in maart 8 speciale producten gelanceerd. Voor elk Delhaize-product met een «150 jaar- Make-A  Wish» symbool, engageerde Delhaize zich om een deel van de opbrengst aan de vereniging te storten.

Delhaize heeft de actie nu afgesloten en kan met trots aankondigen dat deze actie in totaal 159 054,90 euro heeft opgebracht voor de “Make-A-Wish”-stichting. “Ik ben fier dat Delhaize, samen met al haar medewerkers, zelfstandige uitbaters en klanten, deze som kan overhandigen aan Make-A-Wish”. We hopen dat deze opbrengst het leven van de kinderen met een ernstige ziekte iets draaglijker kan maken en dat vele van hun dromen werkelijkheid worden”, zegt een trotse CEO van Delhaize Denis Knoops. De cheque werd dit weekend officieel overhandigd aan de vertegenwoordigers van Make-A-Wish België tijdens de feestelijkheden voor de personeelsleden rond de 150ste verjaardag van Delhaize

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Begin januari 2017 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw (België en Luxemburg) 765 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go) om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. Delhaize stelt een ruim assortiment voor van meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen toegankelijke prijzen. Dankzij zijn 6 huismerken (365, Delhaize, taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be. Delhaize België, dat in 2016 een omzet verwezenlijkte van EUR 5,0 miljard en in België een marktaandeel had van 24,1%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, die actief is in 11 landen en ongeveer 375.000 mensen tewerkstelt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6.500 winkels. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst