• Iedere donderdag nieuwe promoties
  • Jouw boodschappen, altijd en overal
  • Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
  • Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
  • Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
  • Mijn snelshopping
  • Mijn lijsten  

Delhaize is klaar voor uitzonderlijke feesten!

Kleinere porties per feest door de uitzonderlijke omstandigheden
Een aperitiefmoment in beperkte kring is de trend voor dit eindejaar

Brussel - Nu de eindejaarsfeesten met rasse schreden naderen, staat Delhaize klaar om haar klanten de lekkerste feestproducten aan te bieden in voldoende hoeveelheden zodat iedereen ondanks deze bijzondere situatie toch boodschappen kan doen en feest kan vieren zoals het hoort. Traditiegetrouw onthult Delhaize ook enkele cijfers over de producten die onmisbaar zijn tijdens deze feestperiode. Deze feesten zouden niet mogelijk zijn zonder de moed en inzet van de 32.000 Delhaizemedewerkers, die harder dan ooit werken om de producten in de rayons van de supermarkten te krijgen en de veiligheid van de klanten in deze uitzonderlijke gezondheidscrisis te garanderen.

De eindejaarstrends van 2020

Feesten in beperkte kring
Gezien de veiligheidsmaatregelen van de regering zullen de eindejaarsfeesten van 2020 noodgedwongen in beperkte kring plaatsvinden. Om de klanten beter te bedienen en voedselverspilling tegen te gaan, heeft Delhaize verschillende producten qua porties en volume aangepast. Zo werd het formaat aangepast van de beroemde chocolademousse van Delhaize, die elk jaar in deze periode heel populair is bij de klanten, van 1 kilo naar 500 gram. In de afdeling Bakkerij en Patisserie vinden de klanten nu een ruimere keuze aan desserts voor 1, 2 of 4 personen dan tijdens de voorgaande jaren. Zo zijn er nu o.a. kerststronken, taarten, moelleux en macarons in hapjesformaat. Ook bij het gevogelte is er een aanpassing. Zo zal het aanbod aan kalkoenen zich focussen op de kleinere porties van 2 à 3 kilo per kalkoen. Verwacht wordt dat er minder vraag zal zijn naar de grotere formaten.

Uitgebreide capaciteit bij e-commerce
De combinatie van eindejaarsfeesten en de pandemie zorgt ervoor dat er meer vraag zal zijn naar de e-commercediensten. Delhaize wil het leven van haar klanten gemakkelijker maken door hen alle mogelijke middelen te geven om hun aankopen te doen. Dit jaar draait de e-commerce op volle toeren, met een stijging van bijna 50% ten opzichte van 2019. Daarnaast is de e-commercecapaciteit van het bedrijf met 30% toegenomen dankzij de uitbreiding van een distributiecentrum dat zich specifiek richt op online verkoop. De klanten kunnen hun eindejaarsboodschappen bestellen op www.delhaize.be of via de Delhaize-app.

De prioriteit ligt op lokaal, gezond en premiumisatie
In 2020 hebben meer en meer klanten aan Delhaize getoond dat ze een groeiende interesse in Belgische en lokale producten hadden. Ook hechtten de klanten meer belang aan gezonde producten, d.w.z. met een goede Nutri-Score. Deze trend wordt bijvoorbeeld weerspiegeld in de keuze van verschillende soorten vis voor het eindejaar: klanten zijn meer geneigd om vis van de Belgische kust of oesters met een goede Nutri-Score te kiezen. Bij de charcuterie is deze trend ook merkbaar: er werd een verkoopstijging van 25% vastgesteld in het hoogwaardige "Taste of Inspirations"-gamma van Delhaize. Hetzelfde effect van premiumisatie zijn we ook opduiken bij andere categorieën zoals vlees, wijn en schuimwijnen. De klant wil zich tijdens de feesten verwennen en zichzelf iets extra gunnen door de uitzonderlijke omstandigheden.

De klassiekers blijven populair
Zoals elk jaar neemt de verkoop van bepaalde topproducten voor de kerst- en nieuwjaarsperiode aanzienlijk toe: voornamelijk voor oesters, garnalen, kreeften, schuimwijnen, wijnen en champagne, kalkoen, pensen, eend en kerststronken met ijs.

Meer bepaald in de vleesafdeling blijven gourmet en de fondue jaar na jaar zeer populair. Zo kan iedereen aan tafel blijven zitten.

Het leven van de Belg makkelijker maken, ook tijdens de feestdagen Meer dan ooit is de klant op zoek naar makkelijk te bereiden maaltijden zodat ze zoveel mogelijk tijd kunnen doorbrengen rond de feesttafel. In het assortiment bij Delhaize vindt de klant zowel traditionele gerechten alsook nieuwigheden met ondermeer een Oosterse toets.

Vegetarisch meer dan ooit populair
De verkoop van vegetarische producten, zelfs tijdens de feestdagen, blijft stijgen. Waar we vorig jaar een stijging van 8 % zagen, voorspellen we nu een stijging van 10 % tijdens de feestdagen. Zowel de flexitariër schotel als de vegan schotel zijn opnieuw beschikbaar. Daarnaast is het volledig assortiment van vegetarische producten opnieuw uitgebreid.

Enkele bijzondere trends
Naast de klassieke producten heeft Delhaize De Leeuw een reeks nieuwe gewoonten opgemerkt. Zo zijn er twee nieuwe trends in de categorie wijn en schuimwijn: ten eerste drinken steeds meer Belgen roséwijn, ongeacht de tijd van het jaar. Verwacht wordt dat de consumptie van roséwijn tijdens de kerstperiode met 20% zal toenemen ten opzichte van de voorgaande jaren. Een gelijkaardige stijging van 20% wordt verwacht voor de verkoop van wijnboxen: meer en meer Belgen verkiezen dit boven wijn in fles. Tot slot zijn ook de kerstbieren dit jaar zeer populair, met een verkoopstijging van 200%. Een ander sterproduct in 2020 is de truffel: truffelpasta, truffelchips, truffelkaas... Truffel wordt meestal met subtiele vleugjes aan de maaltijd toegevoegd, maar heeft in 2020 echt het hart van de Belgen veroverd.

Veilig samen vieren
Delhaize is klaar om haar klanten in de best mogelijke omstandigheden te verwelkomen zodat ze ondanks de moeilijke gezondheidscrisis toch zo aangenaam mogelijke eindejaarsfeesten kunnen vieren. Er zijn extra maatregelen genomen om de bestaande veiligheidsmaatregelen te versterken (bewaker, ontsmetting, enz.). Voor alle feestproducten werden hogere volumes besteld, zowel in de winkel als op de e-shop en de app voor online bestellingen. Het doel is zowel de gezondheid en veiligheid van de klanten en de medewerkers te garanderen als iedereen de kans te geven de feesten zo goed mogelijk te vieren, ondanks deze uitzonderlijke situatie.

De 32.000 medewerkers in de meer dan 800 verkooppunten en logistieke centra en de leveranciers staan klaar om jullie de komende dagen te bevoorraden. Delhaize bedankt haar 32.000 medewerkers, die heel hard en onder moeilijke omstandigheden hebben gewerkt in dit bijzondere jaar, en ze wenst iedereen een fijne feestperiode toe.

Praktische informatie - Opening van Delhaize-supermarkten en de aangesloten supermarkten op 23 en 30 december van 7 tot 20 uur.
- Opening van Delhaize-supermarkten en de aangesloten supermarkten op 24 en 31 december van 7 tot 17 uur.
- Opening van de aangesloten supermarkten (AD, Proxy en Shop&Go) op 25 december en 1 januari.

Alle details over deze aangepaste openingsuren zullen beschikbaar zijn op de website Delhaize.be. Gezien het verbod op de verkoop van alcohol vanaf 20.00 uur, zullen de Delhaize-supermarkten op vrijdag nog steeds sluiten om 20u in plaats van 21u, en dit tot en met 31 december.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be, en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst