• Onze winkels
Belangrijk bericht: Door werken zal jouw Collect afhaalpunt in Ath van 9 november t.e.m. 5 december gesloten zijn. Je kan wel nog steeds terecht in de afhaalpunt van Lessines. Bedankt voor uw begrip.  

Persbericht: 31 augustus 2017

HEROPENING VAN DE NIEUWE SUPERMARKT DELHAIZE MOLIÈRE

  • 1000 m2 verkoopoppervlakte en 130 extra parkeerplaatsen
  • Een primeur in België: een volledig nieuwe bedieningstoonbank met verse Mediterrane producten
  • Een vlottere betaalzone
  • Een Cuvée Molière ten voordele van een vereniging om de festiviteiten te lanceren

Elsene - Na de werken, die enkele maanden tijd in beslag namen, en een verhuis naar de overkant van de straat, is de nieuwe supermarkt Delhaize Molière klaar om haar klanten te ontvangen. Een supermarkt die een aangename omgeving wil creëren en waar alles werd voorzien om haar klanten het beste aankoopcomfort te bieden. De vernieuwde supermarkt heeft een verkoopoppervlakte van 2500 m2 - 1000 m2 meer dan de oude - en een vlottere doorgang. Ook de toonbank “Daurigine”, een ware ontdekking voor liefhebbers van Mediterrane producten, en een sushistand maken de supermarkt extra aantrekkelijk. In augustus organiseren we een groot feestelijk openingsweekend zodat de klanten de nieuwe inrichting kunnen leren kennen. Op 16 augustus starten we met de verkoop van de Cuvée Molière. Zo kunnen de klanten het feest thuis verderzetten en tegelijkertijd ook een liefdadigheidsinstelling steunen.

Licht, ruimte, inspiratie, service en aankoopcomfort zijn de sleutelwoorden in de nieuwe Delhaize-supermarkt Molière. Met haar grote vitrineramen, haar verkoopoppervlakte van 2500 m2 en 130 extra parkeerplaatsen, zal de nieuwe Delhaize Molière, gelegen op 100 m van de oude winkel, heel wat in haar mars hebben om klanten aan te trekken.

Een duidelijke en eenvoudige filosofie vormt de basis van de nieuwe ontwikkelingen: de klant centraal stellen in alles wat Delhaize doet, want "Goed kopen, Goed eten" is eerst en vooral een gepast antwoord vinden op ieders behoeften.

De heer Karaljija, directeur van de supermarkt Molière: “Met deze nieuwe winkel kunnen wij onze klanten in een vriendelijke, comfortabele en gezellige sfeer ontvangen. We hebben een heel internationaal cliënteel in de supermarkt Molière en zijn heel blij dat we hun specialiteiten uit de hele wereld kunnen aanbieden, o.a. dankzij onze nieuwe Mediterrane toonbank. Ook onze Belgische klanten worden niet vergeten, want ons assortiment bestaat voor 70% uit producten afkomstig uit ons mooie land. We staan te popelen om de klanten te verwelkomen in onze rayons.”

Kerncijfers Delhaize Molière

  • 2504 m2 verkoopoppervlakte (+1000 m2)
  • Een ondergrondse parking met twee verdiepingen, goed voor 234 parkeerplaatsen (130 extra plaatsen)
  • Een Mediterrane toonbank “Daurigine”
  • Een sushistand
  • 8 kassa's, 8 pay towers
  • Lokale producten

Een overweldigende versheid zodra je de winkel binnenkomt.

Delhaize is altijd al fier geweest op haar verse producten en wil zich nog meer onderscheiden in deze rayons. De nieuwe fruit- & groenterayon is dan ook het eerste wat de klant ziet wanneer hij de winkel binnenkomt. Hij vindt er een indrukwekkende keuze aan dagverse kwaliteitsvruchten en -groenten tegen de beste marktprijzen. Het assortiment biofruit en -groenten is overigens uitgebreid om te voldoen aan de almaar groeiende vraag naar deze producten.

De nieuwe bedieningstoonbank “Daurigine” met Mediterrane producten en een sushistand.

Nog een speerpunt bij Delhaize is het assortiment, dat evolueert volgens de seizoenen en de trends en heel innoverend is. Spanje, Italië, Portugal, Griekenland, India, Thailand, Japan, Mexico, Israël, ... alle wereldkeukens zijn vertegenwoordigd in Delhaize Molière, met een selectie van de beste lokale merken zoals Italiaanse pasta van Garofalo, cacao van Cola Cao, frisdrank van La Casera, enz.

Enkel een afdeling volledig gericht op Mediterrane producten ontbrak nog. Die bieden wij nu ook aan, en het is een primeur bij Delhaize in België. De Delhaize Molière is de eerste winkel die een toonbank met 100% traditionele verse Mediterrane producten met de naam “Daurigine” aanbiedt. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland, enz.), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch.

En voor wie dol is op de Japanse keuken heeft Delhaize nu een nieuwe sushistand in haar winkel, met heerlijke sushis, makis, sashimis, chirashis, ... die sushimeesters de hele dag door bereiden met ultraverse producten.

Wat wil de internationale klant, op zoek naar producten van thuis, of liefhebber van nieuwe producten nog meer?

Een assortiment met voor ieder wat wils: vegetarische producten, producten zonder gluten, nieuwe afdeling fijne kruiden en lokale producten.

Gezondheid is een prioriteit bij Delhaize. Ook de vraag naar producten voor specifieke diëten, zoals glutenvrije producten, is in opmars. Daarom heeft Delhaize een nieuw assortiment met meer dan 75 artikelen ontwikkeld, speciaal gewijd aan glutenvrije producten, van ontbijt tot dessert. Dat assortiment is terug te vinden in de afdeling voor specifieke voedingsbehoeften: sportvoeding, dieetproducten, suikervrije producten, enz.

Er is ook een groeiende vraag naar vegetarische producten. Ook daar volgt Delhaize de tendens; ze biedt een uitgebreid gamma van 90 producten aan, niet alleen vegetarische burgers en zachte tofu, maar ook veganistische referenties en producten van "De vegetarische slager".

Tot slot onthult Delhaize Molière voor haar fijnproevers en lekkerbekken een nieuwe afdeling fijne kruidenierswaren met een selectie producten afkomstig van de beste leveranciers. Italiaanse koekjes, marmelades, thee, Natura-sauzen, pasta, olijfolie, kruiden, chocolade: een wereld van smaken om te ontdekken of cadeau te doen.

Artisanale vlees- en visafdeling

Een team van artisanale beenhouwers versnijdt dagelijks vlees van superieure kwaliteit in een open atelier. De Delhaize-supermarkt Molière biedt ook een ruime keuze aan charcuterie en gevogelte en een nog groter vleesassortiment.

In de visafdeling vind je de kwaliteit en service van Delhaize ook terug, met een dagelijkse verse levering van de beste vissoorten en zeevruchten. Het gaat om ultraverse vis (nooit diepgevroren) die onmiddellijk bewerkt wordt in het open atelier.

Nog aangenamere boodschappen dankzij innovaties

Om de dagelijkse boodschappen, alleen of met kinderen, gemakkelijk, aangenaam en ontspannend te maken, heeft Delhaize alle registers opengetrokken. Delhaize stort zich al jaren op de zoektocht naar milieuvriendelijke oplossingen (deuren op de koelkasten en gesloten diepvriezers, LED-verlichting, groene energie, ...). De nieuwe winkels gaan nog een stap verder. Zij maken gebruik van natuurlijk licht en verlichting die bijna uitsluitend werkt op LED-verlichting. Het voordeel van LED is dat het minder energie verbruikt (30% minder dan neon) maar ook dat het een aangenaam licht geeft, omdat LED-verlichting volledig aanpasbaar is. De lichtintensiteit en de richting verschilt naargelang de afdeling en zorgt ook voor meer comfort voor de klanten en het personeel.

De kassazone werd herzien om iedereen tegemoet te komen en de meest gehaaste klanten tijd te laten winnen, maar menselijk contact werd daarbij niet over het hoofd gezien. De klant beslist of hij gaat afrekenen via de traditionele kassa's of via de nieuwe individuele betaalzone, waar onze medewerkers ter beschikking staan om hem te helpen of te informeren.

De Delhaize Molière gaat de strijd aan tegen voedselverspilling

Delhaize heeft steeds een sterke band gehad met de bewoners van de gemeenten waar ze is gevestigd. Sinds 2016 werkt Delhaize Molière samen met Communa en het OCMW van Ukkel. Zij recupereren dagelijks de onverkochte goederen in de winkel. Door die samenwerking op poten te zetten, speelt Delhaize een voorbeeldrol in het verminderen van voedselverspilling. Concreet zijn er drie soorten producten betrokken bij de samenwerking: verse producten in snelverkoop, vers onverkocht brood dat de dag ervoor werd ingevroren en droge producten waarvan de vervaldatum in het vooruitzicht is. Dankzij dit initiatief, dat deel uitmaakt van de strategie van duurzame ontwikkeling van Delhaize en dat ontwikkeld werd in samenwerking met het FAVV, worden onverkochte voedingsproducten gevaloriseerd. Het resultaat: elke dag ontvangen mensen in nood tot 150 maaltijden.

De lancering van de Cuvée Molière ten voordele van de vzw “Une histoire de famille”

Met de lancering van de Cuvée Molière willen Delhaize en de gemeente Elsene hun lokale samenwerking versterken en tegelijkertijd een mooi gebaar stellen aan de vzw “Une histoire de famille”. De vereniging wil iedereen helpen die rechtstreeks of onrechtstreeks te maken krijgt met congenitale bijnierhyperplasie, ook wel gekend als het adrenogenitaal syndroom (AGS). Die ziekte is een zeldzame genetische afwijking, te wijten aan een verstoorde werking van de bijnierklier. Het doel van de vzw is eerst en vooral bij verschillende betrokken personen, de medische wereld inbegrepen, informatie te verzamelen over de ziekte, en ook getuigenissen en tips en tricks. Zo kunnen gezinnen die door deze ziekte worden getroffen, geholpen en uit hun isolement gehaald worden. Ten tweede zal geld worden ingezameld om het onderzoek over de ziekte en de behandeling te steunen.

De Cuvée Molière vertegenwoordigt twee wijnen, een Rouffiac, verkocht aan de prijs van 9 euro per fles en een Viré Clessé, verkocht aan de prijs van 7,59 euro per fles. Voor elke verkochte fles wordt € 1 gestort aan de vereniging “Une histoire de famille”. Er wordt gestart met een oplage van 1.800 flessen, 1.200 Rouffiac en 600 Viré Clessé, maar dat aantal kan indien nodig nog uitgebreid worden.

Delhaize-supermarkt Molière is gelegen aan de Steenweg op Waterloo 536-538 te 1050 Elsene. De winkel is open van maandag tot en met zaterdag van 08u00 tot 20u00 en op vrijdag tot 21u00.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Begin januari 2017 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw (België en Luxemburg) 765 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go) om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. Delhaize stelt een ruim assortiment voor van meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen toegankelijke prijzen. Dankzij zijn 6 huismerken (365, Delhaize, taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be. Delhaize België, dat in 2016 een omzet verwezenlijkte van EUR 5,0 miljard en in België een marktaandeel had van 24,1%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, die actief is in 11 landen en ongeveer 375.000 mensen tewerkstelt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6.500 winkels. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst