Persbericht: 23 Juni 2017

Verkoop Cuvée Jette van Delhaize levert 3.000 euro op voor Centre d'Entraide de Jette

Brussel – Vandaag heeft Delhaize een cheque van 3.000 euro overhandigd aan de organisatie Centre d'Entraide de Jette (CeJ). Eind 2016 startte de verkoop van de  Cuvée Jette waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 3.000 flessen verkocht.

Eind 2016 lanceerden Delhaize en de gemeente Jette samen een Cuvée Jette. Per verkochte fles zou er €1 gaan naar de werking van Centre d'Entraide de Jette. Maar liefst 3.000 flessen werden verkocht wat de totale opbrengst voor de organisatie op 3.000 euro brengt.

Vandaag overhandigde Delhaize officieel de cheque van 3.000 euro aan Centre d'Entraide de Jette.

 

Met de lancering van de speciale Cuvée Jette willen Delhaize en de gemeente Jette hun lokale samenwerking verder versterken maar tegelijkertijd werd er ook een goed doel aan deze lancering gekoppeld. En dat is meer dan gelukt.

"Wij zijn verheugd dat er binnen de gemeente van Jette samenwerkingen tot stand komen tussen verenigingen en de privésector en willen Delhaize dan ook van harte bedanken voor haar initiatief. Daarnaast zijn wij erg trots dat Jette beschikt over een sterk netwerk van verenigingen, wat wij van essentieel belang beschouwen om solidariteit en democratie te waarborgen. Dat netwerk wordt zelden ondersteund  door initiatieven van particulieren. De actie van Delhaize wordt dus des te meer gewaardeerd", vertelt Hervé Doyen, Burgemeester van Jette. 

Het goede doel : het Centre d'Entraide van Jette

Met de lancering van de speciale Cuvée willen Delhaize en de gemeente Jette hun lokale samenwerking versterken en tegelijkertijd een mooi gebaar stellen aan het Centre d’Entraide van Jette (Cej). Het Cej bestaat uit 60 à 70 vrijwilligers en loontrekkenden die zich elke week inzetten voor verschillende acties van het Centrum. Dit Centrum is bedoeld om alle inwoners van Jette gelijke kansen en welzijn te garanderen zodat ze actief aan het maatschappelijke leven kunnen deelnemen, ongeacht hun herkomst, culturele, religieuze of filosofische overtuiging, leeftijd, hun levenskeuze of gezondheid. Met de ontwikkeling van een sociaal integratiebeleid en netwerkvorming wil men tegen sociale uitsluiting vechten.

Hiervoor werkt het Cej op 3 actiepijlers: een sociale pijler die bijdraagt aan de koopkracht van de meest kansarme mensen, een onderwijspijler die volwassenen en kinderen de toegang tot onderwijs geeft en een pijler die zich richt op de sociale economie en integratie in de arbeidsmarkt en de maatschappij via het Rouf-project, een atelier-tweedehandswinkel van kleding, boeken en speelgoed.

De Voorzitter van Centre d'Entraide te Jette, Pierre Hendrickx, getuigt: "Bedankt aan Delhaize om zich zo in te zetten op lokaal niveau voor de strijd tegen armoede. Dit alles zet aan tot een mentaliteitswijziging die zeer bemoedigend is en die ook grote supermarkten (waaronder Delhaize) stimuleert om hun overschotten te verdelen onder personen met beperkte middelen. Niet enkel rechtstreekse financiële hulp, ingezameld met acties zoals deze, geeft ons de middelen waarmee we hulp kunnen bieden aan degenen die het nodig hebben, maar Delhaize speelt ook een pedagogische rol door al haar klanten erop te wijzen dat het nodig is om na te denken over het belang van onderlinge hulp en solidariteit op lokaal niveau. Gerichte hulp is uiteraard onmisbaar, maar het veranderen van de mentaliteit van zoveel mogelijk mensen is dat evenzeer. Nogmaals bedankt aan Delhaize voor het initiatief waarmee we aan de renovatie kunnen beginnen van onze voedselhulpdienst voor mensen in nood."

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Begin januari 2017 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw (België en Luxemburg) 765 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go) om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. Delhaize stelt een ruim assortiment voor van meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen toegankelijke prijzen. Dankzij zijn 6 huismerken (365, Delhaize, taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be. Delhaize België, dat in 2016 een omzet verwezenlijkte van EUR 5,0 miljard en in België een marktaandeel had van 24,1%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, die actief is in 11 landen en ongeveer 375.000 mensen tewerkstelt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6.500 winkels. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst