Belangrijk bericht:: Door werken zal uw afhaalpunt in Ath uitzonderlijk gesloten zijn op 20 Augustus. Bedankt voor uw begrip.  

Persbericht: 24 januari 2018

Maak kennis met Ana, Obi, Ali en de rest van de bende

  • Na het succes van vorig jaar krijgt de VitaMinis-actie een tweede editie
  • Meer dan 1.600.000 knuffels, 400.000 albums en 50.000.000 flowpacks verdeeld in 2017
  • Nieuwe knuffels: Obi, de aubergine, Ana, de ananas, Ali, de look, Céleste, de selder, Myrthe, de blauwe bes en Philippe, de peer
  • Kinderen leren spelenderwijs groenten en fruit eten

Brussel – Na het succes van vorig jaar breit Delhaize een vervolg aan haar VitaMinis-actie. Vanaf 25 januari zullen de klanten van Delhaize opnieuw fruit- of groenteknuffels kunnen verzamelen en deze keer zijn er 6 nieuwe knuffels te verzamelen: Obi de aubergine, Ana de ananas, Ali de look, Céleste de selder, Myrthe de blauwe bes en Philippe de peer. Bij de lancering van de eerste editie zijn er maar liefst 1,6 miljoen knuffels verdeeld, 400.000 albums aan de man gebracht en meer dan 50 miljoen flowpacks met kaarten en stickers uitgedeeld. De klant liep toen storm voor onder andere Fred de aardbei, Jack de banaan en Vital de wortel. Delhaize heeft er dan ook niet lang over getwijfeld om opnieuw uit te pakken met een grote VitaMinis-spaaractie.

Sinds tientallen jaren hecht Delhaize veel belang aan gezondheid en zet dan ook tal van acties op touw om een gezondere levenswijze aan te moedigen. Eén daarvan is de VitaMinis-actie, die vorig jaar voor de eerste maal werd opgezet om kinderen en ouders spelenderwijs te sensibiliseren meer groenten en fruit te eten. Vorig jaar zijn er in totaal maar liefst 1,6 miljoen knuffels, 400.000 albums en 50 miljoen flowpacks verdeeld. Om kids op een ludieke manier te blijven stimuleren om te kiezen voor gezonde voeding, start Delhaize vandaag met een tweede editie van haar VitaMinis-spaaractie. Slechts 5% van de Belgische bevolking eet immers dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag[1]. Kinderen en jongeren scoren daarbij het minst goed: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie.

Via de spaaractie ontvangt de klant “flowpacks” bestaande uit stickers en spaarzegels waarmee men verschillende richtingen kan uitgaan:

  • Door de spaarzegels op de spaarkaart te kleven kan men zes verschillende VitaMinis-knuffels verzamelen: een aubergine, een ananas, look, een selder, een blauwe bes en een peer.
  • Kinderen kunnen daarnaast aan de slag met het verzamelalbum waarin hij/zij de VitaMinis-stickers kan kleven en allerhande educatieve en ludieke activiteiten rond groenten en fruit kan ontdekken, onder andere spelletjes, recepten, strips, een moestuinposter waar de kindjes stickers van groenten en fruit op kunnen kleven.

Vanaf 25 januari t.e.m. 14 maart 2018 ontvangt de klant per aankoopschijf van € 20 1 VitaMinis-zakje met daarin één VitaMinis-spaarzegel en vier VitaMinis-stickers die hij/zij kan kleven in het verzamelalbum of op de moestuinposter. Zo ontvangt hij/zij 2 VitaMinis-zakjes bij een aankoop vanaf € 40, 3 VitaMinis-zakjes bij een aankoop vanaf € 60, enz. De klant kan ook extra VitaMinis-zakjes ontvangen door deelnemende producten te kopen. Tot en met 28 maart 2018 kan hij/zij een knuffel naar keuze bekomen wanneer hij/zij een volle spaarkaart met 20 spaarzegels afgeeft en € 3,99 oplegt. Voor wie niet kan wachten om een knuffel te bemachtigen, kan er ook één aan de volle prijs van € 12,99 aankopen (zonder spaarkaart). Een verzamelalbum kost € 3,49.


[1] Aanbevolen hoeveelheid van het Nationaal voedingsplan voor een betere gezondheid.


Download hier de afbeeldingen

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Eind 2017 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw 762 winkels (712 winkels in België en 50 in Luxemburg) in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go) om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. Delhaize stelt een ruim assortiment voor van meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen toegankelijke prijzen. Dankzij zijn 6 huismerken (365, Delhaize, taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be. Delhaize België, dat in 2016 een omzet verwezenlijkte van EUR 5,0 miljard en in België een marktaandeel had van 24,1%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, die actief is in 11 landen en ongeveer 375.000 mensen tewerkstelt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6.500 winkels. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst