• Iedere donderdag nieuwe promoties
  • Jouw boodschappen, altijd en overal
  • Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
  • Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
  • Gepersonaliseerde voordelen met je Plus-kaart
  • Mijn snelshopping
  • Mijn lijsten  

Make A Wish - Delhaize helpt dromen van kinderen te verwezenlijken ter gelegenheid van haar 150ste verjaardag

29/03/2017

Liefdadigheidsactie ten voordele van Make-A-Wish, met steun van Eden Hazard, Yanina Wickmayer en Kris Wauters

Vreugde schenken met acht alledaagse producten

Sinds haar oprichting in 1867 heeft Delhaize altijd al een belangrijke maatschappelijke rol willen spelen geweest, en dit via tal van initiatieven op lokaal en nationaal niveau om zo de samenleving te helpen verbeteren. Om haar 150ste verjaardag te vieren, lanceert Delhaize een grote liefdadigheidsactie ten voordele van 'Make-A-Wish'. De organisatie geeft kinderen met een ernstige ziekte de kans om hun droom waar te maken. Eden Hazard, Yanina Wickmayer en Kris Wauters, ambassadeurs van de organisatie, zetten mee hun schouders onder deze actie. Delhaize koos zeven populaire Delhaize-producten en een rode wijn die een speciaal label 'Delhaize 150 jaar Make-A-Wish' krijgen. Voor ieder verkocht product stort Delhaize een bijdrage aan de organisatie. Het doel is om meer dan 100 000 euro te verzamelen. Op die manier kunnen de klanten zich inzetten voor een goed doel, en dit door hun favoriete producten te kopen zonder er een eurocent extra voor te betalen.

Een kind een droom schenken - Acht producten om vreugde te geve

Parijs bezoeken, je favoriete voetballer ontmoeten, met dolfijnen zwemmen, in een televisiereeks meespelen, een groot feest organiseren voor je verjaardag: dat zijn de dromen die kinderen hebben, en vooral kinderen die ernstig ziek zijn. Het waarmaken van hun droom brengt niet alleen vreugde voor de kinderen maar ook voor hun omgeving.
Om haar 150ste verjaardag te vieren, wil Delhaize iedereen de kans geven om via de dagelijkse aankopen vreugde te schenken én te krijgen. Met de steun van de sterambassadeurs van de Make-a-Wish-organisatie, zoals Eden Hazard, Yanina Wickmayer en Kris Wauters, lanceert Delhaize een grote liefdadigheidsoperatie in haar winkels. Voor ieder Delhaize-product met het label "150 jaar- Make-A-Wish" stort Delhaize een deel van de opbrengst aan de organisatie. Een grote vrijgevigheidsactie waarmee de klanten zich kunnen inzetten voor een goed doel, gewoon door hun favoriete producten te kopen zonder er een eurocent meer voor te betalen. Delhaize heeft de ambitie om meer dan 100 000 euro te verzamelen. Het opgehaalde bedrag zal in de loop van juni aan de vereniging overhandigd worden.

Concreet gaat het over zeven producten waarop de Delhaize-klanten dol zijn en die zeer vaak voorkomen in de dagelijkse boodschappen:

  • Hazelnootpasta (€3,79/750g)

  • Koffiecapsules Indonesia (€2,79/10)

  • Crunchy muesli met bosvruchten en stevia (€ 2,29/300g)

  • Bruschettine met zwarte olijven (€0,99/100g)

  • Cookies met superfruit citroen, chia en maanzaadjes (€1,99/140g)

  • De quinoa-bulgurmix (€4,19/400g)

  • Tomatensaus met basilicum (€2,09/500g)

Naast deze selectie is er ook een wijn voorzien die speciaal door Delhaize in haar wijnkelders in Molenbeek werd gebotteld. Hij draagt de naam "Jules" en toont de beeltenis van één van de oprichters van Delhaize, Jules Delhaize. Het is een rode bordeaux uit 2015. Verkoopprijs: € 5,99.

Maak een kinderdroom waar, samen met Eden Hazard.

Delhaize, een eersteklasburger

Sinds haar oprichting in 1867 is Delhaize altijd een belangrijke maatschappelijke speler geweest, zowel voor haar werknemers als voor de lokale gemeenschappen, die ze ieder jaar ondersteunt via tientallen initiatieven.

Hier zijn enkele initiatieven van Delhaize van de afgelopen 150 jaar.

  • Sinds 1935 onderhoudt Delhaize een sterk lokaal partnerschap met Cité Joyeuse, een weeshuis in Molenbeek.

  • In 1980 heeft Delhaize een partnerschap met de Voedselbanken gestart. Dit loopt nog steeds. In 2016 heeft Delhaize hiervoor € 679.264,50 ingezameld.

  • In 1985 kwam het hele bedrijf in actie om producten in te zamelen tegen de hongersnood in Ethiopië.

  • Delhaize is sponsor van het Belgisch Paralympisch Comité sinds 1993 en van het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité sinds 1993.

  • In 2012 was Delhaize de eerste distributeur die een omvangrijk programma lanceerde in al haar winkels voor het hergebruik van onverkochte maar nog consumeerbare producten. Door dit pioniersinitiatief op te zetten hebben Delhaize en haar winkels een voortrekkersrol gespeeld in het verminderen van voedselverspilling. Vandaag nemen al haar stapelplaatsen, 117 geïntegreerde winkels (België en Luxemburg) en meer dan 60% van haar aangeslotenen (ongeveer 350 winkels) hieraan deel en herverdelen hun onverkochte goederen aan meer dan 120 lokale verenigingen die ze op hun beurt naar behoeftige mensen of sociale keukens sturen. In 2016 kon Delhaize op deze manier 2 500 000 maaltijden wegschenken.

  • Via haar winkels steunt Delhaize jaarlijks bijna 600 lokale verenigingen en evenementen.

Delhaize is partner van ongeveer 40 loopwedstrijden per jaar, waaronder de 20 km van Brussel en de Antwerp 10 Miles. In 2016 hebben meer dan 1000 werknemers hieraan deelgenomen.
 

Delhaize Le Lion / De Leeuw

Begin januari 2017 telde het netwerk van Delhaize Le Lion / De Leeuw (België en Luxemburg) 765 winkels in verschillende formules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go) om een unieke winkelervaring en een kwaliteitsvolle service te kunnen aanbieden. Delhaize stelt een ruim assortiment voor van meer dan 20.000 kwaliteitsvolle producten tegen toegankelijke prijzen. Dankzij zijn 6 huismerken (365, Delhaize, taste of Inspirations, Bio, Eco, Care) kan Delhaize aan alle noden van de klant beantwoorden. De klanten kunnen ook online hun boodschappen doen via www.delhaize.be. Delhaize België, dat in 2016 een omzet verwezenlijkte van EUR 5,0 miljard en in België een marktaandeel had van 24,1%*, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, die actief is in 11 landen en ongeveer 375.000 mensen tewerkstelt. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6.500 winkels. *Bron AC Nielsen

Make-A-Wish®

Make-A-Wish® wil de de hartenwens realiseren van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Zwemmen tussen de dolfijnen, brandweerman-voor-één-dag of hun idool ontmoeten,... Het vooruitzicht van hun grootste wens in vervulling te zien gaan, geeft deze kinderen (en hun familie) hoop en de moed en de kracht om te blijven vechten. Voor deze redenen stellen de vrijwilligers, de ambassadeurs en de schenkers van Make-A-Wish® alles in het werk om deze wensen in vervulling te brengen. Meer informatie op www.makeawish.be 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst