• Onze winkels
  • Taalkiezer
    NL
    • FR

Verkoop Cuvée Brugge van Delhaize levert 8.043€ op voor speel-o-theek de piepbal

09/12/2016

Brugge – Vandaag heeft Delhaize een cheque van 8.043 euro overhandigd aan speel-o-theek De Piepbal. In mei 2015 startte de verkoop van Cuvée Brugge waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 8.043 flessen verkocht. In 2017 zullen de bewoners van Brugge opnieuw kunnen genieten van Cuvée Brugge. Daarover zal later nog gecommuniceerd worden.

In mei 2015 lanceerden Delhaize en de Stad Brugge samen een “Cuvée Brugge”. Per verkochte fles zou er €1 gaan naar de werking van De Piepbal. Speel-o-theek De Piepbal is een vereniging die in haar speel-o-theek spelmateriaal ter beschikking stelt voor mensen met een beperking. Het gaat om kinderen, jongeren en volwassenen van elke leeftijd die nood hebben aan specifiek of aangepast spelmateriaal, omwille van hun fysieke of verstandelijke beperking, of ontwikkelingsachterstand. Met het ingezamelde bedrag wil De Piepbal een groot deel van het oud speelmateriaal vervangen.

Maar liefst 8.043 flessen werden verkocht wat de totale opbrengst voor De Piepbal op 8.043 euro brengt.

Vandaag overhandigde Delhaize samen met Philip Pierins, schepen van Brugge, officieel de cheque van 8.043 euro aan de vzw De Piepbal.

Emilie Theuninck en Els Hoste van speel-o-theek De Piepbal getuigen: "De invoering van het M-decreet sinds begin 2015 zorgt voor een geleidelijke instroom van kinderen met een specifieke zorgvraag in het gewoon onderwijs. De scholen komen hierdoor voor de uitdaging te staan in de noden van deze leerlingen te voorzien. Een verhoogde inzet van Gon-begeleiders (Geïntegreerd Onderwijs) is hier dan ook zichtbaar. Dit zijn begeleiders die extra ondersteuning bieden in de klas en hiervoor steunen op hun ervaring uit het buitengewoon onderwijs.

Met onze speel-o-theek voorzien wij het buitengewoon onderwijs en zorginstellingen in de regio reeds meer dan 35 jaar van aangepast en educatief spelmateriaal. Sinds de eerste tewerkstelling van Gon-begeleiders, behoren zij ook tot onze leden.Wij merken sinds de start van het M-decreet dan ook een toename in dit ledenaantal.

Opdat het gewoon onderwijs in de regio voldoende zou weten dat wij hen met de speel-o-theek kunnen ondersteunen, willen we actief werk maken van onze bekendheid. Ons doel is om voldoende te kunnen beantwoorden aan de stijgende vraag van Gon-begeleiders en scholen naar aangepast en educatief spelmateriaal. Daarom hebben wij nood aan meer dergelijk spelmateriaal dat zal worden aangekocht of aangemaakt door ons, steeds in nauw overleg met de begeleiders en scholen zelf
."

Met de lancering van de speciale “Cuvée Brugge” willen Delhaize en de stad Brugge hun lokale samenwerking verder versterken maar tegelijkertijd werd er ook een goed doel aan deze lancering gekoppeld. Met een mooie opbrengst als gevolg. De editie van dit jaar is dus meer dan geslaagd.

Delhaize en de stad Brugge hoefden niet lang na te denken na het zien van de verkoopscijfers van de Cuvée Brugge en verlengden zonder twijfels het aanbieden van Cuvée Brugge. Ook in 2017 zullen de bewoners van Brugge kunnen genieten van hun eigen Cuvée Brugge. Het gekozen goede doel zal later nog gecommuniceerd worden.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst