• Onze winkels
  • Taalkiezer
    NL
    • FR

Delhaize lanceert revolutionaire ijsproducten met innovatieve suikervervanger Zùsto

10/03/2016

Kwalitatief artisanale ijsproducten zonder toegevoegde suikers* met veel minder calorieën én met evenveel smaak

Tussen 35 en 63% minder calorieën

Brussel – Vanaf midden maart zal Delhaize in exclusiviteit twee nieuwe revolutionaire ijsproducten lanceren met de innovatieve suikervervanger Zùsto. Deze producten, een vanille-roomijs en een aardbeisorbet, bevatten geen toegevoegde suikers*, hebben veel minder calorieën en hebben gegarandeerd dezelfde smaakbeleving als de klassieke ijsproducten. Delhaize wil met deze innovaties nog meer de kaart van gezondheid trekken en haar klanten kwalitatieve en innovatieve producten aanbieden.

We mogen terecht van een revolutie spreken met deze twee nieuwe producten in het ijsassortiment van Delhaize. Door deze innovatie heeft Delhaize bewust gekozen voor échte authenthieke ingredienten die voldoen aan de wensen van alle klanten. Net zoals bij al onze huismerkproducten houden we onze kwaliteitsstandaarden hoog maar willen we tegelijkertijd iets doen aan de nog steeds vaak hoge suikergehaltes bij desserten. Diabetici maar ook de gewone consument zijn dan ook meer en meer vragende partij voor producten zonder toegevoegde suikers maar wel dezelfde smaaksensatie, iets wat de bestaande “light”-producten vaak niet altijd kunnen aanbieden.

Vanaf nu kan dus iedereen , ook klanten met diabetes en mensen die op hun gewicht willen letten genieten van deze lekkernij en dit dankzij de innovatieve suikervervanger Zùsto. Ze zullen versteld staan van de unieke smaakbeleving want ondanks het ontbreken van toegevoegde suiker kunnen we toch dezelfde smaak garanderen. En dat is het unieke aan deze producten : dezelfde smaak maar veel minder calorieën. De smaakpanels waren het unaniem eens – deze producten zijn qua smaak vergelijkbaar met hun suikerhoudende collega’s.

Aarbeisorbet en vanilleroomijs

Delhaize lanceert vanaf midden maart twee gloednieuwe producten onder de naam Daylightful : een aardbeisorbet en een vanilleroomijs. Beide producten bevatten het ingrediënt Zùsto en hebben op die manier veel minder calorieën maar garanderen wel dezelfde smaaksensatie. De enige suiker die erin zit komt van het fruit of de melk zelf (wat uiteraard onvermijdbaar is).
 

De cijfers spreken voor zich :

  • De aardbeiensorbet bevat 63% minder calorieën en 90% minder suiker (vergeleken met een standaard fruitsorbet)**

  • Het vanilleroomijs bevat 35% minder calorieën en 80% minder suiker (vergeleken met standaard vanille roomijs)**

Beide producten zullen 3,99 euro kosten en zijn beschikbaar in de Delhaizewinkels vanaf midden maart.

Zùsto - 4 keer minder kcal dan kristalsuiker maar wel dezelfde eigenschappen

Het magische ingrediënt in deze twee producten is Zùsto, een 1 op 1 suikervervanger die alle technologische functies van suiker omvat. Zùsto bestaat voornamelijk uit vezels en de zoetkracht komt uit een mix van suikervervangerfen waaronder ‘sucralose’ die geen calorie aanbrengt maar wel hoge ‘zoetkracht heeft. De vezels geven ‘volume’ aan het product. Bij andere suikervervangerfen heb je vaak praktische beperkingen zoals het niet mogen verhitten of andere verhoudingen. Dat is bij Zùsto niet het geval zodat je het perfect kunt gebruiken als suikervervanger.

Het revolutionaire van Zùsto zit in het volgende: het product combineert de positieve elementen van suiker zoals smaak en volume maar zorgt er wel voor dat je maar liefst 4 maal minder calorieën nodig hebt. Waar suiker voor 100 g 400 kcal genereert, is dit bij zùsto voor hetzelfde volume 98 kcal. 

Het ingrediënt is al bekend bij horeca en patissiers maar vindt nu ook zijn intrede in de consumentenproducten. We kijken uit naar de reacties van onze klanten en hopen in de toekomst hierin verdere stappen te zetten. 

* met zoetstoffen, bevat van nature aanwezige suikers (melk, fruit) 
** volgens Nubel voedingsmiddelentabel

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 84 51

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 83 16

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst