• Onze winkels
  • Taalkiezer
    NL
    • FR

Delhaize sleept prestigieuze internationale prijzen in de wacht

10/10/2016

Delhaize kondigt trots aan dat haar dagelijkse inzet om haar klanten de allerbeste producten te bieden, erkend is op internationaal niveau. Delhaize heeft recent 4 onderscheidingen gekregen voor dranken die zij heeft ontwikkeld of exclusief verkoopt in haar winkels.

Volledig persbericht

Delhaize-supermarkt Overijse volledig vernieuwd

06/10/2016

OVERIJSE – Na een grondige renovatie is de Delhaize-supermarkt Overijse klaar om haar klanten opnieuw te ontvangen. Het resultaat mag er zijn want de winkel is mooier en gezelliger dan ooit. De dienstverlening aan de klanten en de praktische toepassingen voor iedere dag zijn bovendien verbeterd door middel van enkele innovaties. Klanten kunnen vlotter door de verschillende rayons en ervaren zo het grootste winkelcomfort. Het assortiment is uitgebreid met nieuwe specialiteiten uit de hele wereld, glutenvrije producten, enz. In Delhaize Overijse hebben we ook twee primeurs : de eerste Delhaize Drive in België waarbij de online bestelde producten rechtstreeks aan de auto van de klant worden geplaatst. Een tweede primeur is de dagelijkse verse bereiding van 2 soorten tepanyaki. Met andere woorden, in de nieuwe Delhaize supermarkt Overijse staan de klant en beleving centraal. Om de heropening feestelijk in te zetten, lanceert Delhaize Supermarkt Overijse een cuvée locale waarbij 1 euro per verkochte fles wijn naar een goed doel gaat.

Volledige persbericht

Verkoop Cuvée Kortrijk van Delhaize levert 5.128 euro op voor Mama's voor Mama's

05/10/2016

Kortrijk – Vandaag heeft Delhaize een cheque van 5.128 euro overhandigd aan Mama’s voor Mama’s, een ruilwinkel voor babykleren en -spullen. In april 2015 startte de verkoop van de Cuvée Kortrijk waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 5.128 flessen verkocht.

Volledig persbericht

Fairtrade producten alsmaar populairder bij Delhaize klanten

04/10/2016

Er kan letterlijk een duurzame trend vastgesteld worden want het afgelopen jaar werden er maar liefst 15 % meer Fairtradeproducten gekocht door de Delhaizeklant, een stijging die in lijn ligt met de vorige jaren. Er werd niet alleen een stijging vastgesteld bij de klassiekers zoals bananen (+ 8%) en koffie (+ 8%) maar ook koekjes (+ 40%) en smeerproducten (+ 16%) voor de boterham zoals honing en choco werden populairder. Deze mooie groeicijfers bewijzen dat de Delhaizeklant de kwaliteit én duurzaamheid van deze producten sterk apprecieert.

Communiqué de presse complet

Delhaize bevestigt flexitarisme als duurzame trend

30/09/2016

Op de vooravond van de Wereld Veggie Dag (1 oktober) bevestigt Delhaize de stijgende vraag naar vegetarische producten. De winkelketen, met honderdtal vegetarische producten op haar assortiment, kende het afgelopen jaar nog een verkoopgroei van 5% in deze categorie. Hoewel het aantal vegetariërs stabiel blijft in België, is het aantal flexitariërs (eten één of meerdere dagen per week geen vlees of vis) daarentegen sterk gestegen. De consumptiegewoonten van flexitariërs en vegetariërs zijn vrij verschillend. De meeste flexitariërs vervangen vlees of vis door plantaardige eiwitten (granenburger, balletjes, veggie charcuterie, enz.). Ze zijn heel gevoelig voor innovatie en lokale producten. Zij vertegenwoordigen ongeveer 80% van de kopers in de afdeling vegetarische producten. Vegetariërs (20% van de kopers van deze afdeling) zijn liefhebbers van gezonde, lokale en seizoenproducten. Ze koken dikwijls met basisproducten zoals tofu, tempeh, seitan, granen, groenten en peulvruchten. Over het algemeen neigen zij sterk naar veganisme. De verkoop van 100% veganistische producten (zonder ingrediënten van dierlijke afkomst) is met 20% gestegen. Deze tendens vraagt dan ook dat Delhaize nieuwe producten ontwikkelt.

Volledig persbericht

La vente de la "Cuvée du bicentenaire 1815 Waterloo" de Delhaize a généré 4.800 euros en faveur des associations "La Clé des champs" et "Les petits sapins"

23/09/2016

Waterloo – Delhaize a remis aujourd’hui un chèque de 4.800 euros aux associations « La Clé des Champs » et « Les Petits Sapins ». Cette somme sera partagée équitablement entre les deux associations. Le 16 juin 2015, les magasins Delhaize de la commune de Waterloo avaient mis en vente la « Cuvée du Bicentenaire 1815 Waterloo ». Il s’agissait d’un vin rosé des Côtes du Rhône et d’un vin rouge du Chili. Pour chaque bouteille vendue, un euro était destiné aux œuvres caritatives. Au total, pas moins de 4.800 bouteilles ont été vendues.

Communiqué de presse complet

Het Delhaize Distributiecentrum in Zellik opent uitzonderlijk zijn deuren voor het grote publiek

22/09/2016

Zellik – Op zondag 2 oktober opent Delhaize uitzonderlijk de deuren van haar distributiecentrum voor het grote publiek. Op die dag kan iedereen ontdekken hoe Delhaize het elke dag voor elkaar krijgt om al haar dagverse producten naar al haar winkels te vervoeren. Naast de mogelijkheid om onze distributie-activiteiten te bekijken, organiseert Delhaize ook een minifoodmarket om op die manier de verschillende lekkere Delhaizeproducten te proeven. Iedereen is welkom van 10.00 u tot 17.00 u.

Volledig persbericht

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst