September

Delhaize bevestigt flexitarisme als duurzame trend

30/09/2016

Op de vooravond van de Wereld Veggie Dag (1 oktober) bevestigt Delhaize de stijgende vraag naar vegetarische producten. De winkelketen, met honderdtal vegetarische producten op haar assortiment, kende het afgelopen jaar nog een verkoopgroei van 5% in deze categorie. Hoewel het aantal vegetariërs stabiel blijft in België, is het aantal flexitariërs (eten één of meerdere dagen per week geen vlees of vis) daarentegen sterk gestegen. De consumptiegewoonten van flexitariërs en vegetariërs zijn vrij verschillend. De meeste flexitariërs vervangen vlees of vis door plantaardige eiwitten (granenburger, balletjes, veggie charcuterie, enz.). Ze zijn heel gevoelig voor innovatie en lokale producten. Zij vertegenwoordigen ongeveer 80% van de kopers in de afdeling vegetarische producten. Vegetariërs (20% van de kopers van deze afdeling) zijn liefhebbers van gezonde, lokale en seizoenproducten. Ze koken dikwijls met basisproducten zoals tofu, tempeh, seitan, granen, groenten en peulvruchten. Over het algemeen neigen zij sterk naar veganisme. De verkoop van 100% veganistische producten (zonder ingrediënten van dierlijke afkomst) is met 20% gestegen. Deze tendens vraagt dan ook dat Delhaize nieuwe producten ontwikkelt.

Volledig persbericht

AD Delhaize Oostkamp volledig vernieuwd

29/09/2016

Oostkamp – Na een grondige renovatie is de AD Delhaize Oostkamp klaar om haar klanten te ontvangen. Vandaag vindt de officiële heropening van de vernieuwde AD Delhaize Oostkamp plaats en het resultaat mag er zijn want de winkel is mooier en gezelliger dan ooit. Met 2.000 m² verkoopoppervlakte en talrijke aanpassingen kunnen de klanten vlotter door de verschillende rayons lopen en ervaren ze het grootste winkelcomfort. Het assortiment is uitgebreid met 500 à 750 productreferenties, met onder andere nieuwe specialiteiten uit de hele wereld, glutenvrije producten, streekbieren enz. De dienstverlening aan de klanten en de praktische toepassingen voor iedere dag zijn bovendien verbeterd door middel van enkele innovaties.

Volledig persbericht

Het Delhaize Distributiecentrum in Zellik opent uitzonderlijk zijn deuren voor het grote publiek

22/09/2016

Zellik – Op zondag 2 oktober opent Delhaize uitzonderlijk de deuren van haar distributiecentrum voor het grote publiek. Op die dag kan iedereen ontdekken hoe Delhaize het elke dag voor elkaar krijgt om al haar dagverse producten naar al haar winkels te vervoeren. Naast de mogelijkheid om onze distributie-activiteiten te bekijken, organiseert Delhaize ook een minifoodmarket om op die manier de verschillende lekkere Delhaizeproducten te proeven. Iedereen is welkom van 10.00 u tot 17.00 u.

Volledig persbericht

De perenpluk van Delhaize gefilmd en rechtstreeks gestreamd in stations en op het internet!

21/09/2016

Sinds enkele dagen is de perenpluk volop aan de gang bij vele fruittelers in België. Een belangrijk moment voor Delhaize, want de supermarktketen verkoopt dan een tiental variëteiten peren, afkomstig van Belgische boomgaarden. Om haar klanten de beste vruchten van de markt te kunnen bieden, heeft Delhaize in de loop der jaren exclusieve relaties opgebouwd met talrijke lokale fruittelers. Zo is er bijvoorbeeld Wolfcarius in Wakken, een familiebedrijf waar de passie voor peren van vader op zoon wordt doorgegeven. Wolfcarius levert al drie generaties lang zijn beste peren aan Delhaize. De peren groeien en rijpen in de 70ha boomgaarden op het platteland van Wakken, in West-Vlaanderen, en worden er nog met de hand geplukt.

Volledige persbericht

Verkoop Cuvée 775 jaar Eeklo van Delhaize levert 2.620€ op voor de kring

15/09/2016

Eeklo – Vandaag heeft Delhaize een cheque van 2.620 euro overhandigd aan vzw De Kring. In juli 2015 startte de verkoop van de allereerste “Cuvée 775 jaar Eeklo” waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 2.620 flessen verkocht. In 2016 wordt de actie verdergezet met Cuvée Meetjesland, opnieuw ten voordele van vzw De Kring.

Volledig persbericht

Delhaize-supermarkt Denderleeuw volledig vernieuwd

14/09/2016

Denderleeuw – Na een grondige renovatie is de Delhaize-supermarkt Denderleeuw klaar om haar klanten opnieuw te ontvangen. Het resultaat mag er zijn want de winkel is mooier en gezelliger dan ooit. De dienstverlening aan de klanten en de praktische toepassingen voor iedere dag zijn bovendien verbeterd door middel van enkele innovaties. Klanten kunnen vlotter door de verschillende rayons en ervaren zo het grootste winkelcomfort. Het assortiment is uitgebreid met nieuwe specialiteiten uit de hele wereld, glutenvrije producten, enz. Met andere woorden, in de nieuwe Delhaize supermarkt Denderleeuw staan de klant en beleving centraal.

Volledig persbericht

Street Food duikt op bij Delhaize

12/09/2016

Street food is trendy maar niet altijd zo goed. Behalve bij Delhaize. Want als Delhaize innoveert, worden alle middelen aangewend om heerlijke producten van hoge kwaliteit te ontwikkelen. Met haar nieuwe 'strEAT food'-gamma nodigt Delhaize haar klanten uit op een culinaire reis door Londen, Berlijn, New York, Hong Kong, Bangkok, Mexico en nog enkele bestemmingen. Geniet vanaf vandaag van een lekkere hotdog en op het einde van de maand van een bao bun… Heerlijk!

Volledig persbericht

De wijnbeurs start bij Delhaize

08/09/2016

Van 8 september tot 5 oktober gaat bij Delhaize opnieuw de grote Wijnbeurs van start. Tijdens deze vier weken genieten de klanten van kortingen van 20% tot 30% per fles op meer dan 150 wijnen, champagnes en schuimwijnen van over de hele wereld. Met de wijnselectie van dit jaar legt Delhaize de nadruk op de beste streken ter wereld. De wijnen die de klant kan ontdekken zijn onder meer een oranje wijn uit Oekraïne, een Californische Zinfandel of een wijn uit de Algarve. Speciaal voor de liefhebbers van grote wijnen zijn er ook een vijftigtal crus in promotie op de website www.delhaizewineworld.com.

Volledige persberichtt

Van de daktuin rechtstreeks in de winkel: Delhaize lanceert als eerste Belgische retailer een groententuin op het dak van een supermarkt

06/09/2016

Brussel – Delhaize lanceert vandaag in primeur als eerste Belgische retailer het concept van de dakmoestuin. Bovenop de Delhaize supermarkt Boondael zal er vanaf 2017 als proefproject een echte groententuin van 320 m² voorzien worden. De oogst van deze tuin zal rechtstreeks verkocht worden in de winkel zelf. Met deze primeur wil Delhaize haar engagement rond duurzaamheid benadrukken en tegelijkertijd haar reputatie als innovator bevestigen.

Volledige persbericht

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst