Mei

Nieuwe AD Delhaize Dok Noord opent haar deuren

11/05/2016

Gent – Op 12 mei 2016 opent de nieuwe AD Delhaize Dok Noord haar deuren voor de klanten. Dit is een unieke gebeurtenis voor Delhaize aangezien het winkelnetwerk nu de kaap rondt van 600 zelfstandige Delhaizewinkels. De opening past in de strategie van Delhaize België waarbij de voortdurende uitbreiding en vervollediging van het winkelnetwerk een belangrijke pijler is. Delhaize wil haar klanten immers dichtbij een winkel aanbieden die voldoet aan alle moderne eisen en aan de wekelijkse- en dagelijkse aankoopbehoeften van de klanten.

Delhaize verlaagt het zoutgehalte van 11 van haar broden met 25%

10/05/2016

Brussel, 10 mei 2016 – Delhaize zet haar gezondheidsinitiatieven verder door het zoutgehalte van 11 van haar verse broden met 25% te verlagen, zonder in te boeten op de smaak. Door zout uit Formentera te gebruiken, zout dat minder sodium bevat maar gelijkaardige smaakeigenschappen als zeezout heeft, geeft Delhaize haar klanten de kans om hun zoutverbruik te verlagen. Dit initiatief gaat hand in hand met de 1500 herformuleringen die de winkelketen ieder jaar doet om het suiker-, zout- en vetgehalte van haar producten te verlagen. Dat naast talrijke innovaties die erop gericht zijn om de nutritionele samenstelling van voedingsproducten te verbeteren. In totaal schat Delhaize dat de herformulering van de 11 broden de zoutinname uit voedingsmiddelen met 17 ton zal doen dalen bij de Belgen.

Delhaize Supermarkt Aarschot wordt AD Delhaize Aarschot

03/05/2016

Delhaize kondigt vandaag aan dat de Delhaize supermarkt Aarschot vanaf 18 augustus 2016 als AD Delhaize zal uitgebaat worden en dit op de huidige locatie. De supermarkt blijft open voor de klanten tot en met zaterdag 6 augustus 2016. In het sociaal akkoord van eind februari 2015 in het kader van het transformatieplan van Delhaize België werd vastgelegd dat de uitbating in eigen beheer van 9 supermarkten zou stopgezet worden en er hiervoor een zelfstandige uitbater zou gezocht worden. Na supermarkt Verhaeren, Berlaar, Turnhout, Lommel en Oude Vest is dit al de zesde Delhaizesupermarkt waarvoor een overnemer is gevonden. Voor de andere drie winkels loopt de procedure nog.

Volledige persbericht

Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject in al haar 22 supermarkten in Brussel

03/05/2016

Brussel, 3 mei 2016. Delhaize wil haar voortrekkersrol in het aanpakken van voedselverspilling nog verder versterken. Al meer dan 20 jaar werkt Delhaize op nationaal, regionaal en lokaal niveau samen met de Voedselbanken en andere verenigingen om zo onverkochte voedingswaren te herverdelen onder hulpbehoevende doelgroepen. Vandaar dat ze vandaag in aanwezigheid van Brussels Minister van Leefmilieu Céline Fremault kan aankondigen dat tegen de zomer alle 22 supermarkten in Brussel zullen deelnemen aan dit project. Delhaize wil nog verder gaan in dit engagement en heeft de ambitie om tegen 2020 alle producten die nog consumeerbaar maar niet verkocht zijn, te doneren aan sociale organisaties.

Nieuwe Proxy Delhaize Kluisbergen opent haar deuren