Januari

Trappistenbieren, wafels en witloof- de drie favoriete Belgische producten

28/01/2016

Brussel - De voedselproductie in België wordt al enkele jaren geconfronteerd met verschillende crisissen. De Belgen reageren hierop door de rangen te sluiten en resoluut te kiezen voor de producten die de trots van hun land zijn. Delhaize, al meer dan 150 jaar vurige voorvechter van het Belgische gastronomische erfgoed, heeft haar klanten altijd een zeer Belgisch getint assortiment aangeboden. Maar wat betekent 'Belgisch consumeren' voor ons? Is er nog een toekomst voor producten die specifiek uit België komen? Wat zijn de favoriete producten van de Belgen? Die vragen beantwoordt Delhaize in een enquête die bij 1000 consumenten werd gevoerd.

Officiële aankondiging nieuw distributiecentrum Delhaize in Ninove

07/01/2016

Ninove – In aanwezigheid van Vlaams minister-president Geert Bourgeois heeft Delhaize vandaag haar nieuw distributiecentrum te Ninove officieel voorgesteld. De bouw is al gestart en het distributiecentrum zal tegen begin 2018 in gebruik genomen worden. Het project vertegenwoordigt een investering van 143 miljoen euro.

Op 6 januari kroont Delhaize 150 000 koningen en koninginnen

04/01/2016

Brussel – Het Driekoningenfeest blijft een belangrijk feestmoment in ons land. Elk jaar stijgt de verkoop van koningskronen met 15 %. Dit jaar voorziet Delhaize het recordaantal van 150 000 kronen om samen met de Belgen het Driekoningenfeest te vieren. Bovendien geeft Delhaize op 6 januari bij aankoop van minimum €50 een gratis basis driekoningentaart weg.