• Iedere donderdag nieuwe promoties
  • Jouw boodschappen, altijd en overal
  • Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
  • Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
  • Gepersonaliseerde voordelen met je Plus-kaart
  • Mijn snelshopping
  • Mijn lijsten  

10 snacktips voor tijdens de speeltijd

Bij het woord 'snack' denken we nogal snel aan koeken of chips. Maar er zijn ook heel wat gezondere versnaperingen om de honger te stillen. Wij zetten enkele tips op een rijtje waarmee je kinderen nog harder uitkijken naar de speeltijd. Zonder dat we er de tandarts boos mee maken.

  • Kies snacks die gezond zijn, maar ook handig om mee te nemen.
  • Max. twee snacks: eentje voor de voormiddagspeeltijd, eentje voor de namiddag.
  • Vermijd vetrijke snacks zoals chips, gezouten pinda's, koeken, chocoladerepen, ...
  • Zorg voor variatie met fruit, gedroogde vruchten, stukjes groenten (met of zonder dipsaus), yoghurt, ...
  • Kies voor een stevige doos zodat het fruit niet verandert in boekentas-puree.
  • Vrolijk je snacks wat op met bv. een leuk gezichtje. Zo wordt een gezonde snack minder saai.
  • Kies één dag van de week waarop er iets minder gezonds mee mag, bv. volkoren koekjes of pure chocolade.
  • Yoghurt serveer je best thuis zodat hij tot dan koel bewaard kan worden. Als je yoghurt in een lunchdoos meegeeft, zorg er dan voor dat de lunchdoos gekoeld is.
  • Weinig tijd? Snij dan het fruit in vormpjes om het toch nog wat boeiender te maken.
  • Veel tijd? Maak dan een diertje of auto uit fruit of groentjes. Hier vind je al heel wat inspiratie. De dolfijnbananen zijn onze favoriet.

Nog meer inspiratie ...

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst