• Onze winkels
Laat je boodschappen thuis bezorgen.Nieuwe klant? : Ontvang nu €10 korting* + GRATIS levering!  Meer info

Producten

Kwaliteit

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van een product. Hoe kan ik dit melden?

Om het nodige te kunnen doen bij onze leverancier, vragen wij het product en/of de verpakking terug te brengen naar de winkel waar je het aangekocht hebt, indien mogelijk met het kasticket. Uiteraard krijgt je het product terugbetaald. Het product wordt naar onze kwaliteitsdienst opgestuurd. 

Indien u niet meer over het product beschikt raden we je aan contact op te nemen met de klantendienst die je kan helpen bij het zoeken naar een oplossing voor je probleem. Dit kan je doen via het online contactformulier of via het gratis nummer 0800/95.713. Gelieve hierbij zoveel mogelijk informatie te geven over het product zoals naam, merk, gewicht, prijs enz.

Mag ik een product na de vervaldatum consumeren?

Volgens de wet gaat het om de 'minimale houdbaarheidsdatum'. Dat betekent dat de fabrikant garandeert dat het product zijn eigenschappen behoudt tot de vermelde datum, op voorwaarde dat het in optimale omstandigheden wordt bewaard. Dat wil niet zeggen dat je het product niet meer kan consumeren na deze datum, maar dan kunnen de producent en distributeur niet meer aansprakelijk worden gesteld.

Mag ik bepaalde producten consumeren als ik een dieet volg?

We raden de klanten die een specifiek dieet volgen een diëtist te raadplegen voor een persoonlijke opvolging.

Mag ik bepaalde producten consumeren als ik allergisch ben? We raden de klanten die allergisch zijn aan bepaalde ingrediënten altijd de verpakking van een product te lezen. Leveranciers zijn verplicht allergenen aan te duiden op de verpakking. Voor producten op onze website staan allergenen telkens onderaan de pagina vermeld.

Ik wil weten uit welk land een product komt.

De wetgeving bepaalt dat de oorsprong van een product niet op alle producten vermeld moet worden, maar alleen op specifieke producten (vlees, vis, honing, verse groenten en fruit, enz.). Voor elk van deze producten is de vermelding van het land van oorsprong verschillend. Het land van herkomst zal volledig aangeduid staan of met een herkenningsletter zoals B voor België, S voor Spanje, enz. Zo weet je altijd waar het product vandaan komt. Indien je het land van herkomst niet terugvindt kan je contact opnemen met de klantendienst via het online contactformulier.

Welke controles doen jullie om de kwaliteit van jullie producten te verzekeren?

Onze producten worden dagelijks aan strikte kwaliteitscontroles onderworpen. Wij reageren onmiddellijk op het minste vermoeden of teken van een mogelijk kwaliteitsprobleem. Delhaize hecht veel belang aan de versheid van haar producten. Mocht er zich toch een probleem voordoen, vragen wij je het product en/of zijn verpakking terug te brengen naar de winkel waar je het product hebt aangekocht. Zo kunnen wij dit doorgeven aan onze leveranciers. Uiteraard krijgt je het product terugbetaald. Het product wordt naar onze kwaliteitsdienst opgestuurd.

Beschikbaarheid en assortiment

Vind ik alle producten in alle Delhaize-winkels?

Onze supermarkten hebben verschillende verkoopoppervlakten. Wij proberen een assortiment samen te stellen rekening houdend met de behoeften van onze klant. Het is dus mogelijk dat bepaalde winkels, voornamelijk onze kleinere winkels, minder producten op hun assortiment hebben dan onze grotere winkels. Om onze klanten tevreden te stellen, herbekijken wij voortdurend het assortiment van onze verkooppunten om te voldoen aan de behoeften van onze lokale klanten. Het is dus mogelijk dat bepaalde lokale producten in bepaalde regio's verkrijgbaar zijn en niet noodzakelijk op het nationaal assortiment staan. Zoek je echter een specifiek product, vul dan het online contactformulier in.

Ik vind het product niet terug op de website Delhaize.be.

Sommige producten zoals seizoensproducten of lokale producten zijn niet beschikbaar op de website www.delhaize.be. Wij werken dagelijks aan de verruiming van het assortiment zodat we in de toekomst alle producten beschikbaar in onze supermarkten kunnen voorstellen. Het assortiment van de websites kan dus lichtjes verschillen van het assortiment in de supermarkten.

Hoe weet ik of een product nog beschikbaar is?

Je kan je hiervoor tot de afdelingsverantwoordelijke van je verkooppunt wenden. Hij/zij zal je met plezier verder helpen.

Hoe weet ik in welke winkel een product nog verkrijgbaar is?

Je kan je hiervoor tot de afdelingsverantwoordelijke van je verkooppunt wenden. Hij/zij zal je met plezier verder helpen.

Kan ik producten bestellen?

Natuurlijk! Ons winkelpersoneel helpt je graag bij een specifieke bestelling. Zowel voor grote hoeveelheden als voor speciale vragen (bijvoorbeeld gourmets voor meerdere personen, bijzondere wijnen, enz.), kan je je wenden tot de verantwoordelijke van de betrokken afdeling.

Waarom schaffen jullie producten af?

Ons assortiment wordt zorgvuldig geselecteerd door onze aankopers. Heel wat criteria worden in rekening genomen. Het verkoopcijfer is het belangrijkste criterium. Dit neemt niet weg dat het artikel dat niet meer verkrijgbaar is uitstekend kan zijn. Er is gewoon niet voldoende vraag naar.

Hoe doe ik een suggestie omtrent een product?

We raden je aan contact op te nemen met de klantendienst die je kan helpen bij het zoeken naar een oplossing voor je aanvraag. Dit kan je doen via het online contactformulier.

Mijn product is afgeschaft. Hoe vind ik een goed alternatief?

Je kan hiervoor altijd rekenen op het personeel van je Delhaize-winkel.

Is het vlees dat jullie verkopen Halal?

Wij verzekeren u dat al het vers runds-, varkens-, kalfs- en lamsvlees en het gevogelte dat in de supermarkten van Delhaize verkocht wordt, afkomstig is van dieren die onder verdoving zijn geslacht, met respect voor hun welzijn. Ons vlees is van 100% Europese oorsprong waardoor we een goede controle hebben over de leveringen en we u deze garanties kunnen bieden. We hechten sinds lang enorm veel belang aan het verbeteren en het respecteren van het welzijn van dieren.

In sommige van onze winkels verkopen wij Halalvlees, dit is dan ook duidelijk aangeduid op de verpakking van het product.

Andere

Ik wens meer informatie over een leverancier. Is dit mogelijk?

Om vertrouwelijkheidsredenen mogen wij helaas de naam van de leveranciers van onze huismerkproducten niet vrijgeven. Heb je echter specifieke vragen over een product, vul dan het online contactformulier in.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden of heb je een klacht?

Onze klantendienst kan eveneens worden gecontacteerd via het gratis nummer 0800 95 713 (bereikbaar maandag t.e.m. vrijdag van 8u. tot 18u) of op het volgende adres:       

       Delhaize
       Klantendienst
       Osseghemstraat 53
       1080 Brussel

Delhaize stelt alles in het werk om zo snel mogelijk op de klacht te reageren en streeft ernaar om steeds een bevredigende oplossing te vinden.

Bent u ondanks onze inspanningen niet tevreden? Richt u dan tot de onafhankelijke dienst van de Ombudsman voor de Handel, www.ombudsmanvoordehandel.be.

Toevoegen aan de lijst
U lijkt nog geen boodschappenlijst te hebben. Klik op de knop onderaan om een nieuwe lijst aan te maken.
Dit product werd al toegevoegd aan deze lijst.
Het product is toegevoegd aan de lijst